Opstartprobleem Bally flipperkast Ro Go 1974

  • DLC

    Hallo allemaal,

    Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Jeroen en ik ben opgegroeid met een Bally Ro Go flipperkast. Supermooie kast. Een jaar of 18 geleden is deze kapot gegaan. Als je de flipperkast aanzet blijft ie hangen. Met hangen bedoel ik, je hoort de teller rondgaan en lijkt telkens opnieuw op te starten!!!?? Ik heb er helemaal geen verstand maar heb een zoontje die graag ook eens wilt spelen ( en ik ook :)), Weet iemand waar ik als eerste kan beginnen om het probleem te verhelpen. Of is het probleem herkenbaar? Bedankt voor jullie hulp alvast.

    Met groeten, Jeroen

  • john snel

    Als de tellers doordraaien zit het probleem achter in de kopkast. Hier zit per teller een stapeltje bladcontacten. Ook zit er een soort stop op waardoor de teller bij een nieuw spel naar 0 gaat en dus daar stopt. Hier moet het probleem te vinden zijn.

  • Hans

    Pas op dat je de vraagsteller niet in de war brengt met de Scorecontrolmotor.

  • Ronald Blom

    Bij alle zestien tellers moeten de contacten op de “0” open staan, is dit niet zo dan blijft de kast resetten.

    Kwestie van tellers met elkaar te vergelijken, zijn per teller drie setjes, een voor het terugzetten van de teller naar de nul, een index om aan te geven dat de nul is bereikt, en een om de volgende teller mee te nemen tijdens het spel (10 naar 100, als deze van 90 naar 00 gaat)

  • DLC

    Hallo allemaal,

    Erg bedankt voor jullie reacties. Eerst zal ik de tellers gaan bekijken of deze op de “0”openstaan en daarna alle andere adviezen. Mocht ik er niet uit komen dan hoop ik dat jullie me nogmaals verder op weg kunnen helpen. Voor nu alvast heel erg bedankt. Met groeten, Jeroen

  • remon

    Hallo,

    ook ik heb een probleem met de Ro Go hetzelfde als Jeroen, bj het aanzetten zijn de tellers naar 0 gegaan en vervolgens blijven de er 2 relais staan klapperen (de relais die teller 1 en 2 op nul zetten staat op zero)

    Kan iemand mij hiermee verder helpen?

    Ik hoor graag het graag.

    m.vr.grt,

    Remon

  • R.Blom

    Hetzelfde als ik al aan had gegeven, 16 tellers met ieder 3 contactensetjes, bij de nul moeten ze allemaal open staan.

  • henk

    Goededag,

    ik heb een probleem met m'n Ro Go flipperkast, spel start normaal punten worden geteld alleen de flippers doen het niet. Kan iemand mij hier mee op weg helpen? Ik hoor graag reactie's

    mvrgrt Henk

  • Pinball.Pagina Admin

    Zijn alle zekeringen heel?

    Er zit soms ook een zekering in de buurt van de flipperspoelen onder het speelveld.

    Op het Game Over relais zitten de contacten waarmee de spanning naar de flippers wordt in en uitgeschakeld, controleer dat dus ook.

  • R.Blom

    Spanningsdraad bij de flippers losgeschoten? Als de rest het doet dan krijgen de flippers geen spanning.

    Loopt ook een draad van de ene naar de andere flipper.

    Als deze los is, krijgt de andere ook geen spanning.

    Als geen van de slagspoelen werkt, bumpers in dit geval moet je eens kijken naar het tilt relay, kan zijn dat een nc contact (dicht als de spoel niet bekrachtigd is) vuil is en geen contact maakt.

    Succes!B)