stng star trek next generation williams vragen/intro

  • martijn

    Dit is een lange tekst geworden!

    Hallo,

    Ik ben martijn en woon te lelystad, sinds eergisteren eindelijk de trotse eigenaar van een stng kast nadat neefjes en nichtjes vroegen waar de kast met ballen was gebleven… (impulsief diezelfde nacht een stng gekocht)

    (ik heb ooit een space station kast gekregen die het redelijk doet (bugs, maar competitie mogelijk, die moet nog verder worden opgeknapt, leuk spel, slaapt ergens anders)

    Hieronder informatie en genummerde vragen over stng die misschien beantwoord kunnen worden (door hobbyisten?), tips en opmerkingen zijn zeer welkom!

    (de manual heb ik uitgeprint, ik heb al een heel boekwerk met info).

    Ik wil met een onderdelen lijst naar de flipperwinkel;

    (link verwijderd door moderator)

    star trek next generation=

    http://www.ipdb.org/machine.cgi?gid=2357

    space station=

    http://www.ipdb.org/machine.cgi?gid=2261

    link naar reparatie (engels) als dat mag:

    http://www.pinrepair.com/begin/index.htm#station

    http://www.flipper-pinball-fan.be/

    Machine uiterlijk schoongemaakt (vettige rook aanslag), omheen gelopen en nog niets aangeraakt, binnenin met doek ergste strepen/ramps glasplaat schoon gemaakt.

    Beetje transport verf/sticker schade, speelveld zonder schade, nog schoonmaken met juiste spuitbus etc. verder is alles compleet.

    Kast moet naar “nieuwstaat” (0 bugs, preventief coils vervangen?) en is niet voor verkoop. Ik wil er eigenlijk niet aankomen. (cq circuit solderen)

    vraag 1: zijn dit soort boards (zie link) echt vervanging voor als er wat defect raakt?

    (link verwijderd door moderator)

    Problemen:

    2- De ergste is een hard reset (lijkt op stroom aan/uit na 6 (?) uren, erg eng en duur?, gebeurde 3 maal, machine uitgezet, dag erna niet meer voorgekomen; nieuw bord kopen? urgent probleem? brandgevaar?

    3-flipper rechtsboven blijft stukje van wand afstaan, werkt wel. afstellen?/vervangen.

    4-links achterpoot is een schroef dol gedraaid, kan misschien nog een positie lager binnenin, schroef vervangen.(moer indien mogelijk?)

    5-lampjes vervangen (4x: wormhole missie, middelste boven bumpers, groen rechtsboven battle simulation, bij rechter flipper steve design)

    6-wpc coin door switch een schakelaar defect (escape), vervangen.

    7-EPROM naar versie 7 (nu LX-5) bakken, vervangen? waar zit dat ding uitzoeken.

    Alle eproms vervangen (geluid)?

    8-plastic links/rechts stukje plakken, herhaling voorkomen door beschermschilden te kopen.

    9- melding error report: (kast speelt prima, wat kan ik hier aan doen, nog lezen)

    17 right RET lane

    18 right out lane

    31 borg lock

    48 borg entry

    51 top drop target

    10- Tijd/datum is ingesteld en na een nacht zonder stroom onthoud de kast dat, maar zitten er ergens (lekkende) batterijen? (vervangen?)

  • Pinball.startpagina.nl

    Beste

    Reclame links zijn niet toegestaan en verwijderd.

    Ik kan je wel vertellen dat de genoemde usa handelaar een zeer slechte naam heeft.

    De resets van de kast komen doordat het powerdriverbord gaar is, er moeten nieuwe elko's en brugcellen in.

    Je kunt hiervoor terecht bij de bekende adressen.

    De eprom met de software zit op de cpu print.

    Dit is de kleine print met de batterijen linksonder.

    De flipper zit te strak in zijn lager, zorg voor een beetje speling op en neer.

    Nieuwe levelers kopen, daar zitten ook de moeren bij, staat meteen een stuk mooier

    Nieuwe plastics komen binnenkort bij de bekende handelaar in de verkoop

    Storingen aan switches gewoon nazien en afstellen

    De borg lock is niet eens kapot maar al te lang niet geraakt waardoor de kast denkt dat er een storing is

    batterijen op print linkonder in de kop jaarlijks vervangen of er een ferroram laten plaatsen.

  • martijn

    Heel erg bedankt voor de info, ik probeer nu veel te lezen over de techniek erachter.

    Toch een groot probleem, indien mogelijk moet de kast naar een winkel denk ik?

    Kast (na opgeteld 20 uur spel) begon tijdens spel na 5 minuten te stinken naar plastic; snel stekker eruit en blijkt dat in kopkast onder zekeringen/koelwaaiers (achter de score matrix);

    F110 (GI #1 Wht-Brn 5A-250V-S.B.) zijn twee oranje dunne draadjes met een kroonsteentje “vast” gezet ipv stekker.(overgangsweerstand heeft hitte veroorzaakt?) (Er was geen ruimte om die kroonsteen vast te draaien denk ik)

    F110 zijn drie pinnetjes (#3-2-1 van rechts naar links) en de twee linker (3-2) zitten met dat kroonsteentje. rechts (#1) is ongebruikt. Uitvinden waarom daar ineens zo veel spanning/weerstand op staat. Bord vastgezet( schroeven zaten los), nu vraag of ik het weer vast kan zetten/solderen?, of is dit een bekend defect?

    Rechts daarnaast zit J123, zijn 4 pinnen, de twee linker zitten tegen elkaar aan gedrukt, maar er zitten veel ongebruikte stekkers in dus dit lijkt door montage van het kroonsteentje gebeurd.

    Zou de kast (tijdelijk) aankunnen zonder die twee oranje draden?

    Draden zijn identiek, nog niet opgezocht hoe dit hoort.SB staat voor sound board?

    Ik hoop dus dat er nette stekkertjes te koop zijn; die goed aansluiten, erop zetten en klaar?

  • Pinball.startpagina.nl

    Er is niets bijzonders aan de hand.

    Je bent gewoon het zoveelste slachtoffer van een verbrande GI connector.

    Bij de Flipperwinkel in Arnhem kunnen ze zoiets perfect voor je fixen, ze gebruiken daar ook als enige de Trifurcon connectoren van Molex die niet meer kapotbranden.

  • martijn

    Nou enorm bedankt voor de snelle reactie, ik ga me melden.

    Sjonge sjonge ik dacht echt dat ik dan maar de kast moest ombouwen naar grafkist ofzo…

    :)

  • john snel

    Hoi Martijn,

    Als je ergens niet uitkomt met de reparatie wil ik je wel helpen, ik woon vlakbij lelystad.

    groeten John

    john-snel@hotmail.com