Probleem starten spel Williams High Speed

  • Nitert20

    Sinds 1 week ben ik de bezitter van een Williams High Speed flipperkast.

    Helaas nog geen spel thuis op kunnen spelen. Gespeeld bij de vorige eigenaar, daarna uit elkaar en thuis weer in elkaar.

    Voorzover ik kan beoordelen werkt bijan alles. Alle mogelijke zelftesten van de kast uitgevoerd. Geen problemen.

    Het probleem is dat er geen nieuw spel wil starten. Credits op de kast gezet. Bij het drukken op de credit knop aan de voorzijde om het spel te starten, hoor je dat een aantal relais worden gereset, maar er wordt geen bal opzij gelegd om het spel te starten. De kast blijft in game over mode staan.

    Zou iemand mij kunnen helpen? Ik vermoed dat het iets kleins is, maar tot nu toe kijk ik er blijkbaar overheen.

    Alle hulp is welkom. Niets zo vervelend als een leuke kast hebben staan en er niet op kunnen spelen.

  • Pinball.Pagina Admin

    Het lijkt er op dat de kast de ballen niet ziet liggen.

    Zolang die niet allemaal op hun plaats liggen of dat niet juist wordt gedetecteerd kun je geen spel starten en gaat de kast met alle spoelen proberen evt. vastzittende ballen op het speelveld los te werken.

    Kijk dus of de ballen er in liggen, controleer of het aantal ballen ook correct is.

    Controleer evt de contacten waar de ballen op komen te liggen.

    Contacten controleren doe je ALTIJD met een bal want met je vinger druk je ze verder in dan gewenst is en krijg je een foutmeting.

    Mogelijk moet je de metalen bovenkant van de ballengoot losschroeven hiervoor.

  • Nitert20

    pinball Schreef:

    ——————————————————-

    > Het lijkt er op dat de kast de ballen niet ziet

    > liggen.

    > Zolang die niet allemaal op hun plaats liggen of

    > dat niet juist wordt gedetecteerd kun je geen spel

    > starten en gaat de kast met alle spoelen proberen

    > evt. vastzittende ballen op het speelveld los te

    > werken.

    >

    > Kijk dus of de ballen er in liggen, controleer of

    > het aantal ballen ook correct is.

    > Controleer evt de contacten waar de ballen op

    > komen te liggen.

    >

    > Contacten controleren doe je ALTIJD met een bal

    > want met je vinger druk je ze verder in dan

    > gewenst is en krijg je een foutmeting.

    > Mogelijk moet je de metalen bovenkant van de

    > ballengoot losschroeven hiervoor.

    Dank je voor de tip. Ga ik vandaag zeker mee aan het werk.

    Balllen (alle drie) liggen er gewoon in. Als ze middenin gekomen zijn (langs de flippers, dus weg bal zeg maar tijdens het spel), worden ze wel door die spoel in het midden naar rechts verplaatst zodat ze op hun plek liggen.

    Ik hou je op de hooge van de vorderingen.

    Nogmaals bedankt zover.

  • Nitert20

    Beste pinball,

    Bedankt voor de tip.

    Relais onder de eerste bal werd niet ver genoeg ingedrukt door de bal zelf. Bij testen van relais heb ik dat met de hand gedaan en toen registreerde hij dat relais wel, maar dat komt omdat ik hem met de hand verder indrukte dan dat de bal deed als hij er op lag.

    Probleem opgelost.

    Heb eerste potjes thuis al gespeeld.