hoop doet leven

• comrep

Steeds duiken er weer lulverhalen op dat flipperen en de bijbehorende kast uitsterft.

Tevens denken een paar hobby-isten dat er geen geld te verdienen valt met de exploitatie van de kasten. Blijf denken ,mischien is er nog hoop voor je.

De photo-play is langzaam in populariteit aan het afnemen,mede omdat de kosten van een update en touchscreen hoog zijn.

De meeste mensen kennen de spellen al en de eerste gekraakte pc versies worden al gespeeld.

Vaak is het al zo dat er weer terugverlangt wordt naar een leuk flippertje en dat resulteert in dat de meeste exploitanten weer duur aan de bak moeten om een 2e hands flipper aan te schaffen.Dus geven zij hun voorraad niet weg, wat weer resulteerd in hoge prijzen.

Nederland staat VOL met flippers . Handelaren kunnen geen opslag genoeg vinden, laat staan aan de vraag voldoen.

Als deze voorraden weg zijn en de meeste kasten zijn te oud en storingsgevoelig dan komt de commerciele vraag wel weer en dus ook de fabrikanten.

Kijk naar Stern, zij blijven dapper produceren en zijn voorlopig nog de enige in nederland. Rond mij komen steeds meer geluiden dat men er toch maar 1 aanschaft omdat er flippers nodig zijn in de horeca.

En zo slecht is Stern niet qua techniek,alleen het spel nog.

Tot die tijd blijft de prijs van een flipper aan de hoge kant en zullen julie naar de coffieshop moeten om te kunnen spelen op de nieuwste kasten.Als jullie daar nu eens wat geld in gooien dan komt alles vanzelf weer goed.

En vergeet niet om als een echte nederlander te blijven zeuren.

• Guus Arens

de nieuwste STERN flipperkast wordt op dit moment door het beroemde pinball designers team van Pat Lawlor ontworpen.

In het najaar zal hun flipperkast op de markt komen.

Indien de prijs dan ook nog acceptabel is kunnen we een nieuwe leuke flipperperiode tegemoet zien !

no balls, no glory ??

• comrep

Hij is al besteld en komt eraan.

Stern wordt de 2e williams fabriek

ze gaan verder waar bally/williams gestopt zijn

ER IS NOG HOOP HALELUJA

kunnen die negatieve zeikers eindelijk naar huis gaan

Let wel op

als er weer goede flippers gebouwd gaan worden dan komen de oudere flippers weer los bij exploitanten en dan worden de handelaren overspoeld met oudere (97 en 98 jaren) kasten en dan gaan de prijsjes zakken

goh je zal maar een adams fam gekocht hebben of een medieval voor 7000 en meer. Ik geniet, van mij part zijn ze geen drol meer waard.

• MeL Appels

Ik ben laatst gevraagt hier in Lelystad om flippers bij 2 sportscholen en 1 cafe' wil zetten.

Dit lijkt me wel een goed idee .

Mensen willen toch wel weer een flipper in hun zaak.

Zelf pleeg ik de onderhoud ervan.

Het gaat om een JD, T2 , DM .

De branch zit nu ff in een dip , maar ik denk dat het wel weer opleeft.

Maar ondertussen lopen mijn zakken vol , omdat mensen speciaal naar deze gelegenheden komen om een potje te flipperen.

Gr MeL

• Hans Balk

Dat is dus alleen maar omdat je er geen GOKKAST meer MAG neerzetten ivm met de nieuwe wetgeving.

Zo positief als het lijkt is het dus niet.

Als de uitbaters van betreffende gelegenheden hun gang konden gaan dan stonden er dus echt geen flipperkasten.

Intussen is deze wetgeving natuurlijk voor flipperland wel positief, toch zullen de gokautomaten voor het grootste deel door Photoplay en Neogeo machines worden vervangen ivm de veel lagere storingsgevoeligheid en vooral de plaats die dergelijke apparaten in beslag nemen.

Maar al te vaak wordt toch vergeten dat het bij alle muntautomaten maar om een ding gaat, geld.

• comrep

huilebalk heeft er dus duidelijk geen verstand van

zeker een amateur ,hobbyist.

a: populariteit photo-play neemt af omdat goede spellen uitblijven

b: kosten photoplay nemen toe door ouderdom

updates,touchscreens,gecrashde harddisks

c: neo-geo is allang uit de mode,daar komt al jaren geen dubbeltje meer in

Een flipper wordt nooit gekozen omdat deze veel geld zou verdienen ,toch is het altijd zo geweest dat als er ruimte is voor een flipper naast de photoplay dan werd deze gewoon geplaatst wordt.

Het verdwijnen van de kansspelautomaten viel bijna samen met het verdwijnen van de flipper (jaren geleden) .De enige reden dat de flippers minder werden is dat de fabrikanten er te veel uitbrachten in te korte tijd, zodat er te weinig werden afgenomen naar de zin van de heren in amerika.

De exploitanten zijn de kasten massaal gaan dumpen omdat ze dachten dat het over zou zijn maar tot een ieders verbazing kunnen diezelfde mensen ze weer terug kopen voor veel geld omdat ze ze toch nodig hebben.

Al de collega exploitanten staan nu voor de keuze

enerzijds de flipper vaarwel zeggen en dus een stek kwijtraken die toch later belangrijk kan zijn of..

een flipper kopen en de stek behouden omdat je niet weet wat de toekomst brengt

Elke handelaar weet dat je bij de reguliere exploitanten allang geen flipper meer kan kopen , en dat is niet omdat ze er geen een meer hebben.

Dus nfv erkende flipper expert : doe eerst je huiswerk en probeer dan eens wat zinnigs te zeggen.

• Hans Balk

Mijnheer,

Ik minacht u.

Een discussie voeren wil niet zeggen dat u iemand op een dergelijke manier dient te bejegenen.

U bent buitengewoon onsympathiek bezig en deze discussie is van mijn kant bij deze afgesloten.

• comrep

ik hou niet van huilebalken

• John Versteeg

En ik hou niet van kids niets beters te doen hebben dan andere mensen af te lopen zeiken.

Pak je scooter en rot op. Kom maar terug wanneer je iets zinnig kan zeggen.

John,

• comrep

hahaha eindelijk eens mannetaal

en nu denk jij zeker HET te weten

nou kom op met je verhaal.

huilebalk heeft het bij mij allang verpest, deze “heer” meent dat hij zich openlijk kan bemoeien met de verkoop van een flipper tussen 2 partijen, en heeft daarbij bijna financiele schade aangericht.

als hij een flipper niet kan betalen dan moet hij dat weten, ik heb niets aan die info.

Jammer anders kon hij het wel even van me lenen

bieden en niet kunnen betalen is makkelijk, of zou drie keer een bod van 9999999,- niet serieus zijn, hij mag pinnen , ik accepteer ook american express

Flipperen is BIG business, en zo ook de handel

maar dat kon jij niet weten, ik hou niet van bemoeizuchtige Balkjes