probleempjes

• kasper

Ik heb onlangs een flipperkast gekocht ( een Bally GrandSlam uit 1983 ). Het hele speelveld heb ik inmiddels opgeknapt. Nu heb ik nog een paar technische probleempjes, ik weet alleen niet waar ik moet zoeken ( sites die meer vertellen, of in de flipperkast zelf ) om deze problemen op te lossen. Ik weet nl. niet wat de problemen veroorzaakt.

De problemen :

- een paar lampjes flikkert heel snel ( niet knipperen, maar echt flikkeren dus zwak/fel ). Ik zie alleen geen verband tussen die lampjes, alleen dat ze weleens aan/uit gaan ( dus niet continu branden lampjes onder plastics ). De lampjes zijn allemaal nieuw dus daar ligt het niet aan. De lampjes die flikkeren flikkeren allemaal op dezelfde manier, dus in dezelfde onregelmatigheid.

- Als ik de kast opstart kraakt de luidspreker. Net alsof er een kleine spanning op komt te staan. Tijdens het hele spel zit er een soort ruis op die harder wordt als een groot aantal lampjes tegelijk aangaat. Het volume van de geluiden is plotseling soms erg hard, dan weer zacht.

- Als ik een flipperknop lang ingedrukt houdt wordt de spoel erg warm. Eén spoel begon al te roken. Mag je een flipper niet lang omhoog houden, of is er een probleem met de spoelen ?

Ik hoop dat iemand hier mij wat verder kan helpen. Mocht er hier niemand zijn, weet iemand misschien waar ze mij misschien wel antwoord op deze vragen kunnen geven ?

• Rob

Kan je mogelijk (gedeeltelijk) verder helpen.

Mail me direct aub

groet

Rob.

• piet

:-Q :-q

:-W :-w

:-E :-e

:-R :-r

:-T :-t

:-Y :-y

:-U :-u

:-I :-i