Lakken speelveld

• Albert

Heeft iemand al ervaring met het lakken van een speelveld??

Er is wel het een en ender te vinden op internet, maar allemaal met spul dat we hier niet kennen.

Ik heb zelf het idee dat met Glitsa (een soort parket vloer lak op alcohol basis) zou moeten lukken.

Of zijn 2 componenten lakken (Autocryl van Sikkens bv) ook te gebruiken??

Zijn er andere alternatieven?

Het gaat er mij om om een speelveld die tekenen van verwering begint te vertonen te conserveren. (HH)

Albert

• paupin

Ik heb er geen ervaring mee en voerde deze discussie ook al met andere belangstellenden. Ben nu van plan dit zelf eens op een sloopveld te testen. Ik had echter het idee het met acryl-vernis op waterbasis te doen. Een vernis op basis van oplosmiddelen zal waarschijnlijk de inkt oplossen? De vraag is ook of die vernislaag bestand is tegen de “beukende ball”. En wat op langere termijn? vergeling, krakeleren? Vernis wordt hard en is niet flexibel. En er zijn ook verschillen in uitzettingscoefficent tussen de lak en de plank. Denk maar aan de blazen op vele kopruiten.

Wie het weet mag het zeggen.

• Henny

Ik heb een speelveld gerestaureerd en daarna afgewerkt met 5 lagen Glitsa acryl glans parketlak, aangebracht met een lakroller. Dit heb ik vorig jaar augustus gedaan en het ziet er nog perfect uit.

• Albert

Parket lak is volgensmij prima geschikt omdat deze lak natuurlijk ook tegen een stootje moet kunnen, hakken, steentjes, stoelpoten ed.

Ik weet dat Glitsa een hele harde lak is, dus in principe geschikt zou moeten zijn voor een speelveld.

Henny, hoe heb je het speelveld voor het lakken voorbehandeld??

Hoe gedroeg zich de orspronkelijke laklaag?

Paupin, verf op glas is natuurlijk een ander verhaal ivm loslaten, omdat hechting op glas zo wie zo al een probleem is.

Hechting op hout en oude laklagen is geen probleem mits goed voorbehandeld en de juiste lak wordt gebruikt.

Het gaat mij om een speelveld van een Haunted House.