TZ - Ballen niet gevonden

• Raymond

Een ander probleem sinds kort met mijn TZ;

De ballen worden niet meer detecteerd, bij het drukken op de start toets gaat de TZ op zoek naar zijn ballen (terwijl ze onderin liggen) en laad ook geen ballen. Ook werkt de slotmachine launcher het niet en ook de rocket launcher zo ook met de auto launcher (bijv om de gumball te voeden). Ik vermoed dat het allemaal met elkaar te maken heeft. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ??

Nog een probleem, op het mini playfield werken de bumpers niet de switches falen tijdens het handmatig testen. De magneten op get mini playfield werken wel.

Groeten,

Raymond Koppen

• RobW

Dit klinkt als: de opto's vd kast werken niet.

Controleer de 12V opto voedingsspanning eens e/o ga in TEST-SWITCH EDGES en kijk of inderdaad de ballen in de ball-through (verzamelbak) niet gedetecteerd worden.

Als dit te snel gaat voor je, mail me dan rechtstreeks.

Suc6

Rob.

• RobW

Dit klinkt als: de opto's vd kast werken niet.

Controleer de 12V opto voedingsspanning eens e/o ga in TEST-SWITCH EDGES en kijk of inderdaad de ballen in de ball-through (verzamelbak) niet gedetecteerd worden.

Als dit te snel gaat voor je, mail me dan rechtstreeks.

Suc6

Rob.

• RobW

Oja, of de 12V aanwezig is kun je meestal al zien door te controleren of de desbetreffende LEDs branden.

Er zit er oa 1 op de opto zenderprint vd ball-through.

Brandt deze niet, is de 12V afwezig.

Zekering zit meen ik linksboven op het powerdriverboard.

NB: dit verklaart natuurlijk ook waarom de opto's van je klok het niet doen.

RW.

• Raymond

Ik heb mijn problemen gevonden,

er was een nietje losgeschoten bij de kicker onderaan de kast. Deze zorgde voor kortsluiting (bijna niet te zien in de zekeringen) en daardoor wilde hij de ballen niet laden.

Bedankt,

Ik ga nog uitzoeken waarom mijn klok niet werkt.

Raymond