Twilight Zone, automatische reset

• Sander Jansen

Ellende alom:

Mijn Twilight zone, (verder in prima staat) heeft sinds 3 dagen een naar bijverschijnsel: Bij het snel achter elkaar gebruiken van de flippers (links en rechts gelijktijdig) geeft de kast direct een RESET. Spel wordt afgebroken, start zelftest.

Flipper-zekeringen gecontroleerd, alles OK, probleem is plots ontstaan. Zelfs met de bal in de trough is vaak al twee keer flippen genoeg.

Overigens reset hij NIET als de bal in het powerfield is, de flippers werken dan niet natuurlijk.

Mechanisch of Electronisch !??!?

Bij startup geen errors, (soms “clock is broken”, vuile opto's…)

Wie kan me helpen…

Sander Jansen

• Flipje

Zo, dat is flippen :^

• Flipje

Je kan in ieder geval kijken of het mechanisch is, wat beweegt als ik dit doe…zijn er draden open of switches verbogen, of kijk in je switchmatrix (software)of er meer getriggered wordt dan de (flipper)s alleen.Als je 2 flippers gebruikt dan gebruik je denk ik wat meer stroom en zal je misschien ergens een sluitinkje maken.

Dit zijn tips van een beginner, maar iets is beter dan niets lijkt me, ik probeer het ook maar.

• David

Er is een capacitor of bridge rectifier kapot op één van de borden in de kop. Een veel voorkomend probleem.

Hier een link waar alles tot in de puntjes uitgelegd staat. Veel geluk ermee. tis wel in het engels

http://marvin3m.com/wpc/index2.htm#reset

Groeten,

David

• David

Hey Ron,

was die reactie op mij bedoeld? Ik denk echt wel dat dit het probleem is, en zoniet bied ik maar gratis hulp aan ze…. cheeses…

David

• Mel

David je hebt gelijk hoor , dat is de oplossing.

Volgens mij heb die Ron jeremy ook ergens een reset in zijn hoofd.

• Mel

Ha ha ha !

Kom maar naar lelystad toe.

Me adres is punter 35-33