complete mylar dekking van speelveld?

• dimitri

Hoi,

is een complete bedekking van het speelveld met mylar een goed idee of zitten er gevaren aan op lang termijn?? De bedoeling is om het hele veld te bedekken en de uitsparingen voor switches en holes e.d. uit te snijden? weet of heeft iemand dit al gedaan of zijn er sites over die dit behandelen?

Groetjes D.

• Hero Idema

Als je in eerste instantie al zo'n groot stuk mylar kan krijgen… Ik heb een kast gekocht waar grote delen zijn bedekt met mylar, en inmiddels beginnen er bij de inserts luchtblaasjes te komen…

D'r zijn vast wel mensen die er meer over kunnen vertellen, maar die zijn mijn ervaringen ermee…

Hero

• Raymond

Je kunt het wel doen maar waarom wil je het doen ?

Als je je speelveld goed in de was houd en onderhoud dan is er niets aan de hand. Je zou hooguit plaatsen waar de bal veel komt kunnen mylar-en.

Volledige grootte mylar is te krijgen bij www.marcospec.com (ook kleinere stukken)

Ik zou het niet doen, in het begin zie je er niets van maar op den duur wordt de mylar dof.

Raymond

• dimitri

Raymond schreef:

>

> Je kunt het wel doen maar waarom wil je het doen ?

- Dit idee is ontstaan nadat er lak van het veld is gesprongen doordat er een scheur was ontstaan(warmte/koude en verschilende materialen) tussen de naad van plastic en hout(in het speelveld). Om eventuele schade uit te sluiten wil ik dus graag die scheuren bedekken of behandelen(mits mogelijk) zodat ik weer met een gerust hart lekker kan flipperen. De flippers die ik bezit zijn nog vrij jong, maar bij een wat oudere kast zie je dus duidelijk dat de lak rondom de plastics in het veld eraf word gespeeld en aangezien ik het niet zo op heb met bijwerken e.d doe ik liever iets preventiefs zoals beplakken.

> Ik zou het niet doen, in het begin zie je er niets van maar

> op den duur wordt de mylar dof.

- Dit klopt en is weldegelijk een groot nadeel, tenzij je een goede manier hebt om het mylar er opnieuw af te kunnen halen maar dat is nogal een probleem. Zou dit verbeteren door het speelveld eerst te behandelen met een waslaag die zeg maar iets vettiger blijft zodat als je het mylar eraf wilt halen de “laag” meekomt ipv je speelveld?

Dimitri.