Vage handelaartjes en websites

• R

Hoi iedereen,

met wie hebben jullie nu de beste ervaringen? De websites van de handelaren vind ik maar weinig vertrouwenswekkend:

-Freeball wordt nooit geupdate… zijn ze nog wel in business?

-Juke idem (zijn denk ik nog wel operationeel)

-Jukeboxshop idem en (idem)

-Fun4You… deze prijzen zijn niet te rechtvaardigen ook al haal je een kast tot op het laatste schroefje uit elkaar om te reviseren

-Arkadia… 150 kasten op voorraad… yeah, right! Heeft volgens de site van elke populaire kast minstens 3 in huis… hmmmm, weetutniet hoor… Geen prijsinfo. Bestelde ROMmetje was overigens heel snel in huis, eerlijk is eerlijk.

-Topshop ziet er goed uit, regelmatig een update, iets aan de dure kant maar niet overdreven.

-Wizard ben ik geweest, ben ik heel positief over. Snelle levering via de post. Site wat minder, onvoldoende prijsinfo.

-Pinball Palace… weinig aanbod, handel vanuit een garage aan huis misschien? Volgens mij doen ´ze´ zich groter voor dan ´ze´ zijn.

Ik realiseer me best dat het onderhoud van een website ondergeschikt is aan de handel in kasten (drukte bijvoorbeeld) maar een eerlijke site met het actuele aanbod, voorzien van vraagprijzen, nodigt toch uit tot bellen en langskomen?

Graag jullie visie.

Groeten,

R.

• stefan

bij mij varanderd het aanbod zeer snel,meestal vaste klanten,die elke keer terug komen.maar ik ben ook niet duur,ik handel om er een eigen collectie aan over te houden,

ieder op zijn manier, het is voor mij de hobby om alles een keer te hebben gehad,en wat ik tof vind houd ik zelf tot ik het beu ben.

groeten stefanR schreef:

>

> Hoi iedereen,

>

> met wie hebben jullie nu de beste ervaringen? De websites van

> de handelaren vind ik maar weinig vertrouwenswekkend:

>

> -Freeball wordt nooit geupdate… zijn ze nog wel in business?

> -Juke idem (zijn denk ik nog wel operationeel)

> -Jukeboxshop idem en (idem)

> -Fun4You… deze prijzen zijn niet te rechtvaardigen ook al

> haal je een kast tot op het laatste schroefje uit elkaar om

> te reviseren

> -Arkadia… 150 kasten op voorraad… yeah, right! Heeft

> volgens de site van elke populaire kast minstens 3 in huis…

> hmmmm, weetutniet hoor… Geen prijsinfo. Bestelde ROMmetje

> was overigens heel snel in huis, eerlijk is eerlijk.

>

> -Topshop ziet er goed uit, regelmatig een update, iets aan de

> dure kant maar niet overdreven.

> -Wizard ben ik geweest, ben ik heel positief over. Snelle

> levering via de post. Site wat minder, onvoldoende prijsinfo.

>

> -Pinball Palace… weinig aanbod, handel vanuit een garage

> aan huis misschien? Volgens mij doen ´ze´ zich groter voor

> dan ´ze´ zijn.

>

>

> Ik realiseer me best dat het onderhoud van een website

> ondergeschikt is aan de handel in kasten (drukte

> bijvoorbeeld) maar een eerlijke site met het actuele aanbod,

> voorzien van vraagprijzen, nodigt toch uit tot bellen en

> langskomen?

>

> Graag jullie visie.

>

> Groeten,

>

> R.

• Hero Idema

Pff… anoniem en geen e-mail adres?

Tis leuk dat je dit onderwerp naarboven brengt, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd… Ik kan zelf niet oordelen behalve dan dat de site er van arkadia goed uit zit en veel info heeft over onderhoud en het “shoppen” van een machine.

De slechte layouts en karige prijsinfo van de meeste sites zorgen er dan ook voor dat ik de meeste onderdelen in het buitenland bestel (voornamelijk bij marcospec). Zelfs met invoerrechten (die regelmatig niet verekend worden omdat ze bij de douane niet weten in welke catagorie de onderdelen horen) zijn de wat grotere bestelligen een stuk voordeliger dan het bestellen in Nederland. Je moet alleen effe gedulde hebben, het duurt tussen 1 en 2 weken voordat je je bestelling hebt.

Ik denk als de flipperboeren in Nederland wat meer inspelen op de kracht van het internet ik zeker wel in Nederland zal bestellen (maar who cares wat 1 zo'n el cheapo hollander zoals ik nou wil… ). Ik zie het niet zitten om half nederland effe af te reizen voor wat onderdelen.

Shootmagain ( http://www.shootmagain.nl ) heeft trouwens onder zijn links button een link naar een handelaren betrouwbaarheidssite staan waar ook Nederlandse dealers op staan.

Wat me trouwens wel opvalt is dat de markt voor flipperkasten (2e hands) een beetje aan het verzadigen is. Kasten die op marktplaats staan komen regelmatig terug met wat lagere prijzen. Sommige handelaren lijken maar niet van hun kasten af te komen. Ik heb inmiddels voor best leuke prijzen hele leuke kasten gekocht (moest natuurlijk wel wat aan gebeuren, maar dat heb ik er voor over). Wat is jullie mening hierover?

Groeten,

Hero

• Hero Idema

Hmm… kheb net op die links over handelaren zitten kijken (khad er om eerlijk te zijn nog niet naar gekeken)… Maar tis daar wel erg negatief… Misschien dat er mensen zijn die er ook positieve meldingen kunnen plaatsen… :)

Hero

• R

Ikzelf koop ook het liefst partikulier… maar zit altijd met het ´vervoerprobleem´. Reparaties zijn voor mij gelukkig geen probleem, hoewel ik geen kasten koop die niet in nagenoeg werkende staat zijn.

R.

• R

Anonimiteit maakt toch niet uit voor de topic? Dat sommige mensen graag hun telefoonnummer publiceren (079 2xx217x) is hun eigen zaak maar ik blijf liever onzichtbaar.

• Luc

Ik ga altijd bij Koos Vlamings van Arkadia (nu effe geleden - sorry Koos !) en die heeft inderdaad zoveel kasten op voorraad en in meerdere aantallen. Bij Koos ben je NOOIT verplicht te kopen of iets aan te betalen. Elke kast wordt volledig gereviseerd en pas dan beslis je of die al dan niet aankoopt. Dit is nu eens een serieuze verkoper. Misschien kan je particulier wel een beter koopje doen, maar zijn kasten geven je gegarandeerd lekker veel speelplezier zonder problemen of kopzorgen. Ik heb overigens gehoord dat Topshop gelijkwaardige kwaliteit biedt (maar voor mij te ver uit de buurt - ik woon in België). Mensen die meer willen weten over mijn persoonlijke ervaringen met Arkadia mogen mij altijd mailen.

Bye ! Luc

• silverball

Beste meneer R. ,

Iedereen handelt op zijn eigen manier.

Kleinschalig danwel grootschalig met verschillende voorwaarden en hier aan verbonden prijskaartjes. Wanneer is een kast te duur ?

En, als een kast te “goedkoop” wordt aangeboden ,in jouw voordeel, bij een handelaar , schrijf je dan ook dit in een consumentenbond-epistel op dit forum?

Ben jij hier tegenwoordig het prijsbepalende flipper-bovag-garantie-ijkpunt van Nederland of zo?

Tevens ben je geloof ik niet goed op de hoogte van de voorraad van Koos Vlamings van Arkadia , alles wat op zijn site staat heeft hij ook echt staan.

De mensen die jij op de korrel neemt vallen volgens ons niet onder de noemer

“vage handelaartjes” en zou als een belediging aan hun adres opgenomen kunnen worden. Het geeft niks dat je kritisch bent, maar win wel wat betere informatie in voor dat je mensen of bedrijven veroordeelt.

En kijk eens ! Onze naam durven we er wel bij te zetten

m vr gr Roel Nuyten en Patrick Roose van Silverball.

• Arkadia

Voordat je commentaar geeft op dingen waarvan je schijnbaar geen weet hebt, zou ik het heel erg fijn vinden dat je eerst even kwam kijken en kwam constateren dat je inderdaad gelijk hebt dat ik niet minstens 3 kasten van elke populaire kast in huis heb maar VIER.

Trouwens als je een beetje een vent bent dan plaats je je werkelijke naam en toenaam, en niet een laffe R.

Aan je commentaar te lezen over prijzen die niet te rechtvaardigen zijn, moet ik concluderen dat je zelf een nietsgever bent en elk dubbeltje 3 keer omdraaid, je ergens een flipperkast koopt met het idee in het achterhoofd dat je hem toch nooit gaat betalen. Wij HANDELAREN noemen zoiemand een “goedkope @!#$”

O ja, de volgende keer als je nog eens iets nodig hebt dan bestel het alsjeblieft niet meer bij mij.

Koos Vlamings

Arkadia Amusementgames

0492-565753

arkadia@arkadia.nl

En ja altijd meer dan 150 kasten op voorraad

• stefan

ik heb in het verleden wel eens een defect aan een kast gehad wat ik zelf niet kon maken,ik werd toen door koos van arkadia toch zeer netjes en snel geholpen,ondanks dat ik de kast ergens anders had gekocht,

ik had ze toen vewend met bosse bollen,daar zijn ze gek op in helmond.

ga zo door,stefanArkadia schreef:

>

> Voordat je commentaar geeft op dingen waarvan je schijnbaar

> geen weet hebt, zou ik het heel erg fijn vinden dat je eerst

> even kwam kijken en kwam constateren dat je inderdaad gelijk

> hebt dat ik niet minstens 3 kasten van elke populaire kast in

> huis heb maar VIER.

>

> Trouwens als je een beetje een vent bent dan plaats je je

> werkelijke naam en toenaam, en niet een laffe R.

>

> Aan je commentaar te lezen over prijzen die niet te

> rechtvaardigen zijn, moet ik concluderen dat je zelf een

> nietsgever bent en elk dubbeltje 3 keer omdraaid, je ergens

> een flipperkast koopt met het idee in het achterhoofd dat je

> hem toch nooit gaat betalen. Wij HANDELAREN noemen zoiemand

> een “goedkope @!#$”

>

> O ja, de volgende keer als je nog eens iets nodig hebt dan

> bestel het alsjeblieft niet meer bij mij.

>

> Koos Vlamings

>

> Arkadia Amusementgames

>

> 0492-565753

>

> arkadia@arkadia.nl

>

> En ja altijd meer dan 150 kasten op voorraad