Vage handelaartjes en websites

• victor

De website van een handelaar zegt natuurlijk niet zoveel over zijn service. Zelf heb ik nu de volgende ervaringen.

Topshop: heb ik nu 7 flippers vandaan. Groot assortiment, zeer goede service (telefonische hulp, reparatie van pcb's) en je kan alles rustig proberen. Heel aardige gasten. Goede, actuele website.

Arkadia: ben er zelf nog nooit geweest (beetje ver weg) maar wel verschillende keren onderdelen besteld. Kan ik iedereen aanraden: prima service, Koos heeft een hoop op voorraad, probeert absoluut ook moeilijke zaken voor je in huis te krijgen (v1.4 Rom voor een Cirqus Voltaire bijv.) en is niet te beroerd je te helpen met een probleempje. Van een vriend die bij Arkadia is geweest weet ik dat je daar ook alle kasten rustig kan proberen en dat die kasten ondersteboven worden gekeerd voordat ze de deur uitgaan. Uitgebreide website waar je ook makkelijk de onderdelen kan uitzoeken.

Pinball Palace: F-14 Tomcat gekocht. Marcel was er echt niet op uit de laatste gulden (toen nog) uit te slepen. Integendeel. Was ook eerlijk over wat wel en niet goed was. Misschien kleiner assortiment dan de “grote” jongens maar so what.

Wizard: uiteindelijk (nog) geen kast gekocht, wel onderdelen. Uitgebreid assortiment (als zij het niet hebben heb je een probleem!) en helemaal geen moeilijke gasten. Ben er langsgeweest en kon rustig rondkijken etc. en alles vragen en proberen.

Ik begrijp dat je bedoeling was reacties uit te lokken, maar om deze gasten nou “vage handelaartjes” te noemen is niet terecht. Ik ben in ieder geval blij dat er zoveel handelaren met goede service zijn waar ik op kan terugvallen. Met deze handelaren heb ik in ieder geval alleen maar goede ervaringen.

Groeten, Victor

• victor

Dat handelarenoverzicht lijkt echt nergens op. Dat krijg je kennelijk als mensen anoniem op internet hun oordeel kunnen geven. Als ik dat overzicht moet geloven zijn de Nederlandse handelaren (en die niet alleen) allemaal gevaarlijke oplichters die niet weten waar ze het over hebben en veel te hoge prijzen rekenen. De praktijk is gelukkig anders.

Tip voor shoot'm again: haal weg die link.

Hero Idema schreef:

>

> Shootmagain ( http://www.shootmagain.nl ) heeft trouwens

> onder zijn links button een link naar een handelaren

> betrouwbaarheidssite staan waar ook Nederlandse dealers op

> staan.

• Richard van Beek

R,

Ongelofelijk wat een vermogen heb jij om voortijdige conclusies te trekken, ik wens je veel sterkte in de rest van je leven als dit één van je basis-eigenschappen is!

Kijk ik ben het er wel mee eens om eens te kijken wat het kaf tussen het koren is in flipperland, maar baseer dat dan op feiten en niet op hersenspinsels onstaan uit een persoonlijke financiele frustratie (of zoiets)… Waarschijnlijk ben jij zo'n persoon die op ieder euro-centje let en op zaterdagmiddag laat bij de supermarkt je vlees gaat halen in de uitverkoop!

Zoals je hierboven ziet is het voor iedereen makkelijk een ongenuanceerd oordeel te vellen over een persoon/bedrijf zonder over al teveel informatie te beschikken!

Het is daarom ook zeer voorbarig van jou om Arkadia zonder schroom tot “vage handelaar” te betitelen. Ik kom regelmatig bij Koos en misschien had jij dat beter ook kunnen doen voordat je dit item op het Forum plaatste! Ik heb bij Koos al drie flippers gekocht, prachtig gereviseerd en voor een te rechtvaardigen prijs! Waarschijnlijk heb je zelf nog nooit een kast gereviseerd zoals het bij Arkadia gedaan wordt, het gebeurt grondig en de flippers zijn als nieuw!

Tevens is de service zeer goed, een Jurassic Park (die ik ergens anders gekocht had voordat ik Arkadia ontdekte) kreeg problemen met de Dino die de bal niet meer op wilde eten… Ik belde naar Arkadia en sprak Koos voor de eerste keer. Hij nam rustig de tijd en legde mij haarfijn uit waar ik moest zoeken en hoe het op te lossen was! Tevens heeft hij vele onderdelen tegen scherpe prijzen…

Ik weet niet met wat voor bedoeling je dit item op het forum hebt gebracht, maar als je iemand bent die graag de kous op de kop krijgt ben je daar hoogstwaarschijnlijk in geslaagd. Met name het anoniem houden van je naam vind ik dan gewoon zielig!

En is valt er een algemene maat te definieren of iets duur is of niet (of zoals jij het zegt een prijs te rechtvaardigen is)? Voor ieder persoon ligt dat anders, afhankelijk van inkomen, interesse voor het produkt en tal van andere zaken. Beter is het om te kijken of iemand er het geld dat gevraagd wordt voor over heeft, jij blijkbaar niet… Als jij een doe-het-zelver bent, prima geen probleem maar ga dan geen flipperverkopers zwart maken met onzin gebaseerd op lucht! Arkadia heeft meer dan 150 flippers staan, ik ben er twee weken geleden geweest en het staat er bomvol!

Voor jou is het beter Marktplaats te gebruiken (overigens absoluut onbetrouwbaar medium, weet ik uit eigen ervaring) en hou het bij kasten die particulier verkocht worden. Naar mijn bescheiden mening zou je je ogen uit je hoofd moeten schamen, maar dit schrijvende denk ik dat jouw reactie toch niet meer zal zijn dan : Yeah, right!

Als je een echte vent bent ga dan eens langs bij de zaken die je ongenuanceerd zwart maakt, en schrijf daarna eens een genuanceerd stukje! Echter verwacht ik niet dat je nog erg welkom bent bij deze mensen, dus een genuanceeerd item gebaseerd op feiten van jou zullen wij hier waarschijnlijk nooit zien…

Edoch is het mogelijk om je stukje te rectificeren, maar gezien je reacties zit dat er niet…

Met gepaste minachting naar jouw ongenuanceerde item,

Richard van Beek

• R

Beste Richard,

ook jouw commentaar heb ik aandachtig gelezen. Hoe impulsief je verhulde scheldpartij ook moge zijn, ik had inderdaad geen oordeel mogen vellen over bedrijven waar ik niet in eigen persoon geweest ben.

Je haalt de term ‘basis-eigenschappen’ aan. Eén van jouw basiseigenschappen is blijkbaar het onvermogen om mensen te vergeven en te laten leren van hun gemaakte fouten. Ik heb netjes gerectificeerd op het moment dat ik inzag dat ik fout zat. Meer kon ik op dat tijdstip niet doen.

Voor mij is het juist een goed idee om eens langs te gaan bij verschillende bedrijven. In plaats van in een opwelling botweg te zeggen: ‘bij ons hoef je niet langs te komen’, kan men op die manier zonder enige moeite een bijdrage leveren aan het veranderen van mijn blijkbaar verkeerde visie. Een paar rubber ringetjes en onderdeeltjes heb ik toch altijd wel nodig. Ook heb ik nog wat kasten op mijn verlanglijstje. Nee, afdingen doe ik niet, dat ligt niet in mijn aard.

Ik hoop hiermee, samen met mijn eerdere rectificatie, voldoende toelichting gegeven te hebben op mijn gedane acties.

Met vriendelijke groeten,

R.

• Richard van Beek

R,

Ik had je rectificatie nog niet gezien alvorens mijn mening te geven op je initiele inbreng op dit forum, mijn fout… Waarschijnlijk 1 van mijn mindere basis-eigenschappen ;o)

Verder sluit ik me aan bij “Luc”…

Nog veel flipperplezier!

Richard

• Arkadia

Mijn dank gaat uit voor de vele onverwachte positieve support die ik onverwachts krijg naar aanleiding van dit belachelijk artikel.

Ik ben hier dan ook iedereen dankbaar voor.

En zijn jullie eens in de buurt loop gerust even binnen.

p.s. dit geldt niet voor R.

tenzij hij zijn echte naam en e-mail hier durft te posten.

Koos

• Hans Balk

Ik vind het erg jammer dat de link in kwestie ze wordt misbruikt om er gal te spugen. Het idee is namelijk op zich best goed.

Het nut van een zwarte lijst van minkukels die de kluit belazeren is overduidelijk, als je ziet wat voor verrampetampte printen ik hier “mag” repareren NA reparatie van bepaalde figuren dan begrijp je dat snel genoeg.

Voor de goede orde, het betreft hier niet de bekende handelaren als Arkadia, fun 4 you, etc.

Maar de link gaat vanavond nog van onze website, dat is zeker.

we willen een neutrale informatieve site houden en beslist niet betrokken raken bij een partij gemopper over handel en handelaren.

• Hans Balk

Koosje toch,

je loop helemaal rood aan joh.

De prijzen van jouw kasten zijn nogal wisselend vind ik zelf.

Maar dat is zoals gewoonlijk afhankelijk van de staat waarin deze verkeren.

Bekend is dat ik het daar lang niet altijd mee eens ben maar tenslotte mag een ieder zijn eigen mening geven.

Verder niets dan lof over de service die je ook geeft.

Enne, weet je zeker dat je maar 4 kasten per soort in huis hebt ?

Je kunt je k*nt niet meer keren in de loods van je.

• Arkadia

Hahahahaha

Valt wel mee Hans, zo'n figuren doen er beter aan bij Peter R. de Vries achter een scherm te gaan zitten, voordeel daarvan is dat wij dan kunnen zien dat ze op hun duim zitten zuigen.

Koos

• KOLEN van PINBALL PALACE

Zo. de stofwolken zijn weer opgetrokken zie ik!. geweldig wat een verhaal!. Ik lag zoals altijd wat te slapen en ineens hoorde ik dat we hier stonden . leuk forum kunnen we weer eens bijkletsen!.

Voor iedereen zoals gewend vanuit LE GARAGE altijd gratis een bakje koffie of een biertje als je langskomt. Oh ja sinds kort heb ik ook nog een opslag van +/- 300M2 met videogames, fruitautomaten, soms ook flipperkasten , etc etc. ik heb helaas nog geen tijd gevonden om t op de site te zetten. Mocht degene van het verhaal zich vervelen kan hij mij komen helpen met poetsen en repareren ipv mooie verhalen verzinnen en publiceren. (Ik las ook dat hij zijn spijt heeft betuigt, eind goed al goed).

Have fun ook for you R!

groeten marcel kolenHans Balk schreef:

>

> Koosje toch,

> je loop helemaal rood aan joh.

>

> De prijzen van jouw kasten zijn nogal wisselend vind ik zelf.

> Maar dat is zoals gewoonlijk afhankelijk van de staat waarin

> deze verkeren.

> Bekend is dat ik het daar lang niet altijd mee eens ben maar

> tenslotte mag een ieder zijn eigen mening geven.

> Verder niets dan lof over de service die je ook geeft.

>

> Enne, weet je zeker dat je maar 4 kasten per soort in huis

> hebt ?

> Je kunt je k*nt niet meer keren in de loods van je.