Dr. Who probleem

• Henri

Ik in het bezit van de Dr. Who flipperkast.

Deze machine is geheel gereviseerd, en alles functioneert prima….op één probleem na helaas.

Op het miniplayfield van deze machine, zit aan het begin een blauwachtige metalen strip. Deze strip is bedoeld, om de bal soepel van het miniplayfield naar het grote playfield te laten rollen.

Deze strip laat nu echter los, waardoor de bal regelmatig achter deze strip blijft steken. Dit is erg vervelend, aangezien de “ball search” functies de bal niet vindt.

Gevolg is, dat de bal iedere keer met de hand eruit gehaald moet worden.

Wat zou de beste methode zijn, om deze strip weer glad te trekken, zodat de bal er weer normaal over heen rolt ?

Hopelijk is er nog iemand die een Dr. Who kast heeft, en hetzelfde probleem heeft gehad.

• Jan Willem

Ik heb vrijwel hetzelfde probleem.

Helaas is bij mij door de vorige eigenaar de strip verwijderd en heeft hij er gewoon een laagje epoxy over gegooid :-( Daar blijft de bal nu ook achter hangen.

Op het moment ben ik bezig deze laag te verwijderen door heel voorzichtig hem weg te schuren, maar of ik het mooi ga krijgen is de vraag.

Ik zat er zelf over te denken om het hele miniplayfield gewoon een halve millimeter hoger te monteren, maar ik weet niet wat dat aan extra slijtage aan het dan onbeschermde hout zal veroorzaken