Ik denk zelf niet dat het hologram verkleurt na verloop van tijd. Mijn Creature is 10 jaar oud (dat is elke Creature!) en er heeft nooit een nieuw hologram in gezeten. Toen mijn Creature in mijn bezit kwam, was het hologram ook blauw en vaag. Na goed poetsen van het hologram met Novus 1, het poetsen van het plastic raam met Novus 2 en 1, het goed reinigen van de spiegel en het vervangen van de projectorlamp (kun je gewoon kopen bij de Halfords!!!) is mijn hologram weer superscherp, helder en gifgroen!
Het heeft er ook mee te maken vanuit welke hoek je naar het hologram kijkt. Je kunt de spiegel voorzichtig buigen naar de juiste hoek. Zorg dat het hologram groen is als je ernaar kijkt vanuit de spelerspositie voor de flipperkast. Het verhaal van ultraviolet licht lijkt mij onzin. Een gewone gloeilamp zoals in de projector zit, straalt geen ultraviolet licht uit. En hoe kan zonlicht binnenin je flipperkast komen? Via het glas en het creature raam? Alleen als je je flipperkast buiten en pal in de zon hebt staan!
Maak eerst alles maar eens zeer goed schoon en haal een nieuw lampje bij de Halfords (12 V, 21 W, 2 stuks voor nog geen drie euro!)
Veel succes!