2 problemen bij m'n Roadshow

• Pascal

ik heb onlangs een roadshow gekocht en heb 2 problemen…

1. het uiterst rechtse vertikale lijntje van mijn dot matrix display werkt niet. toch zit er een splinternieuwe dot matrix display in. daaraan zal het dus niet liggen. iemand vertelde mij dat er waarschijnelijk ergens een slecht contact zal zijn. nu heb ik niet echt verstand van flipperkasten herstellen. kan iemand mij vertellen waar ik dat slecht contact ergens moet zoeken?

2. ik heb mijn datum en uur ingesteld. maar mijn datum een uur lopen veel te traag en mijn high scores of the day worden niet gereset. hoe komt dat?

groeten. pascal

• leon

Hi,

Het te traag lopen van de datum en het uur is omdat uw batterijen bijna plat zijn De display dat durf ik niet direkt zeggen , een nieuwe ok maar wat nieuw enkel het glazen gedeelte of is het ganse board mee vernieuwd, indien het enkel het glazen plaatje is dan zit de fout in een van de onmogelijk te solderen chips …( decoders) .waarschijnlijk Leon

• Pascal

volgens mij is alles tussen de 2 speakers nieuw.

ik heb ook een addams family, mag ik die displays eens verwisselen om te kijken wat dat heeft?

• leon

Hi,

dat is een goed idee verwissel ze eens en dan hoor ik wel van het resuktaat Leon

• Pascal

als ik mijn display van mijn RS aan mijn TAF hang, dan blijft dat rechtse lijntje defect.

het zal dus aan mijn display liggen zeker?

• leon

Pascal, inderdaad , duidelijker kan het niet zijn… U heeft een slecht board gekregen, ik hoop dat u er enige garantie op heeft Leon

• Hans Balk

Helaas, je display is doodgewoon kapot.

De datumproblemen liggen meestal aan bijna lege batterijen.

METEEN NIEUWE er in (duracell)

En iedere 2 jaar vervangen ook al zijn ze niet leeg.

batterijlekkage is rampzalig.

je kunt de oude batterijen nog prima ergens anders voor gebruiken.

Helpt dit niet dan de cpu print uitnemen, plat neerleggen en voorzichtig maar stevig de grote vierkante chip middenop de print aandrukken.

Als dit niet helpt dan kan evt iemand met een speciale trekker dit IC er uitnemen en terugplaatsen om evt contactproblemen ervan op te lossen.

Helpt ook dat niet dan is de realtime klok van dit IC kapot en daar zul je mee moeten leren leven want het IC is niet meer verkrijgbaar.

• Pascal

het is opgelost met nieuwe batterijen (duracel)

mijn display is idd kapot, ik mag hem bij die persoon gewoon gaan omruilen voor een andere.

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Vermeldt dan ook de naam van die handelaar.

POSITIEVE reclame mag ook een keer wat mij betreft.

er wordt al zoveel gemopperd.

Sommige handelaren zijn gelukkig nog doodgewoon ouderwets eerlijk en dat mag best worden gezegd.