Hallo Gert-Jan,
Het probleem is magnetisme! Het gaat waarschijnlijk om een recente kast met magneten erin (Cirqus Voltaire, Theatre of Magic, Tales of the Arabian Nights)? Je hebt er uiteraard mooie nieuwe ballen ingedaan van Koos of Eduard. Die zijn op zich prima, alleen niet geschikt voor kasten met magneten!
Ik heb dezelfde ervaring met een CV die ik laatst gekocht heb. Op rec.games.pinball heb ik gelezen over “Mirror Glazed Premium Pinballs” van Ken Iman. De meningen over de kwaliteit zijn wat verdeeld, maar ik wilde ze zelf proberen. Na een eerste zending van tien stuks die allemaal beschadigd waren heb ik (gratis) een nieuwe set toegestuurd gekregen. Deze waren inderdaad perfect zoals Ken beweert. En het klopte; ik was ook van het magnetisme-probleem af.
In Nederland worden deze ballen volgens mij nog niet verkocht. Pinball Heaven in Engeland heeft ze nu wel. Daar kun je alleen met credit-card betalen. Als jij (en uiteraard ook andere nfv-leden!) belangstelling hebben om gezamelijk in te kopen bij Ken, laat het me even weten.
Groetjes,
Mark van der Gugten, Webmaster
Nederlandse Flipper Vereniging
http://www.nfvpinball.nl
webmaster@nfvpinball.nl
No balls, no glory!