vershillende dot matrix displays ???

• Pascal

het zit dus zo, op mijn dot matrix (merk williams) van mijn RS was er een lijntje stuk, toen ik de display (merk cherry) van mijn TAF aan mijn RS hing kwam er niet op mijn display. op mijn TAF werkt hij perfect.

ik heb mijn kapotte display van mijn RS geruild voor een andere (ook merk cherry) en ook deze werkt niet op mijn RS.

volgens die persoon is dat niet mogelijk en moeten alle displays op alle dot-matrix kasten werken.

maar volgens mijn ervaring dus niet.

kan dat dat mijn RS niet wil werken met displays van het merk cherry?

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Nee,

Degene van wie je het display hebt gekocht heeft gelijk.

Alle displays moeten zondermeer werken in jouw RoadShow.

De merken Vishay, Cherry, Dale en Babock zijn qua aansluitingen volledig gelijk en er hoort geen verschil te zijn bij gebruik in een Williams kast.

Het enige bekende probleem is het gebruik van een Babcock display in een Data East kast die voorheen op cherry werkte en zelfs dat is simpel te verhelpen.

Waar het probleem dan wel zit ????

Eerlijk gezegd ben ik verbaasd en is het de eerste keer dat ik dit tegenkom.

Misschien dat de connector beschadigd is en dat het ene display daardoor wel werkt en het andere niet (penlengte oid). Denk maar aan iets eenvoudigs want het aan het display zelf KAN het niet liggen.

• Mark van der Gugten

Kan het zijn dat er op het power driver board is geknoeid om de spanning op het display “op te voeren”? Dat zou gedaan kunnen zijn om een oud display nog even te laten werken. In dat geval zou je ook nog kans lopen het vervangende display kapot te maken. Heb dit wel eens gelezen, maar mijn technische kennis gaat niet zo ver dat ik het je precies kan uitleggen. Het is misschien een idee. Hans?

Op zich een goede gedachte maar het is net andersom.

In het geval van een verhoogde spanning zou het display uit de “andere” kast juist veel te fel moeten oplichten.

In dit geval werkt het display helemaal niet.

Als ik dit bij de hand had zou ik beginnen de spanningen te meten op de print van het display tpv. de plaats waar de pennen van de connector in de print gesoldeerd zitten.

Stap 2 zou zijn de oscilloscope aan het display te “hangen” om te kijken of de kloksignalen vanaf de controller ook op de plaats van bestemming arriveren.

Overigens BEGIN je natuurlijk met controle van de bekabeling.

Misschien zit de connector van de datakabel wel op zijn kop en dan werkt er dus helemaal niets.

• Pascal

Hans Balk :"Overigens BEGIN je natuurlijk met controle van de bekabeling.

Misschien zit de connector van de datakabel wel op zijn kop en dan werkt er dus helemaal niets."

moest dat zo zijn zou geen enkele display willen werken. hier willen enkel displays van cherry niet werken. de ander display waar williams op staat werkt echter wel.

volgende week komt die persoon met een hoop displays om te kijken of er eentje bijzit die 100% werkt op mijn roadshow

• Pascal

het is opgelost

hij heeft die printplaat die de dot matrix bedient vervangen.

Je bedoelt dus de dotmatrix controller.

De print die in de kop zit boven de grote driverprint.

In dat geval moet ik bekennen dat ik met mijn bek vol tanden sta want dit is voor mij een nieuwe.

Ik heb nog nooit gehoord dat een dmd controller het ene display wel aanstuurt en een ander niet.

Affijn, in ieder geval hebben we er weer wat bijgeleerd.

Vraagje aan Eric Bartels.(indien meelezend)

Ken jij dit verschijnsel misschien ?

En zo ja, kun je daar iets diepgaands over vertellen met jouw wijsheid ?

• stefan

ik wissel regelmatig displays

heb nog nooit iets gemerkt,maar ja dat komt dan nog wel,

hoe gaat het met de roadshow hans?

ik heb voor jouw nog een durf het bijna niet te zeggen pppeeerrrrffffeeecccckkkkte

flintstones staan voor in je verzameling maak leuk prijsje,

stefan

Laat ik nou al een beest van een FS hebben……..

Maar m'n RoadShow loopt lekker.

Ik heb er zelfs (uit luiïgheid) nog niets aan gedaan.

Toch 100% werkend dus prima kast.

Regel me eens een Demolition Man…..

mag zonder elektronica want ik barst nog van de cpu's/drivers/dotcontrollers, enz enz

• Mel

Ik kan het probleem met een dracula

Ik wisselde het display van een fishtales met een dracula .

En het diplay gaf niks geen beeld.

Deed ik hem terug in de Fishtales was er niks aan de hand.

Hans B. , ik heb een DM body liggen , mag je zo hebben.