Export van flippers

• David

Voor de liefhebbers in Nederland is het natuurlijk jammer als er containers vol met mooie flippers(Medievals, indy's, roadshows,tales enz enz) verkocht worden aan amerikanen. Dit is het recht van een handelaar.

Ik zie ook echter geboden worden op marktplaats door lieden die gewoon exporteren. De verkoper weet dat zijn flipper weliswaar bij een liefhebber komt, maar niet eentje in Nederland.

Tenslotte zijn er nog wel wat mensen die een Medieval willen in Nederland. Volgens mijn laatste informatie is er eerder een tekort dan een overschot.

Zou een verkoper in Nederland niet het recht moeten hebben om te weten dat zijn flipper door diegene gewoon geëxporteerd wordt?

Kan best zijn dat iemand dat jammer vind en wil dat de flipper aan een liefhebber in Nederland verkocht wordt.

Ik wil geen namen noemen maar ik erger me wel aan mensen die vragen of “iemand nog een leuke flipper te koop heeft”.

• Jan

Ik sta volledig achter dit standpunt!

We zijn in Nederland in de gelukkige positie dat er een hoop flipperkasten in de exploitatie hebben gestaan, maar als men in dit tempo door blijft exporteren blijft daar niets van over voor de echte liefhebbers. Vraag dus als een flipperkast verkoop gerust aan de koper wat zijn plannen met de flipperkast zijn. Ik heb er persoonlijk niets op tegen dat men flipperkasten koop om ze op te knappen, een tijdje te bespelen, en vervolgens weer met een beetje winst door te verkopen. Maar er zijn inderdaad figuren, die kost wat kost de flippers onder de neus van de echte flipperfanaat weg willen kopen. Verkopers zijn vaak erg gevoelig voor een overbod van €50 en sommige mensen maken daar gretig gebruik van. eindconclusie : Hou het leuk!

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Op sommige beurzen gebeurt het dat kleine handelaren met een tiental kasten 'smorgens aankwamen en ze nog voor aanvang van de beurs stonden over te laden in de vrachtwagen van een Engelsman.

De hele handel werd in 1 klap verkocht om te worden geëxporteerd.

Ik heb dit een keer ZELF zien gebeuren.

• Lampje

En? was de beurs nog leuk? Of tochte en galmde het nogal? Ach ja..

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Resultaat is dat er voor de bezoekers niets meer te koop is.

Een misselijke streek want bezoekers moeten vaak ook nog entreegeld betalen.