geluidsboxen

• David

Heeft iemand al nieuwe boxen en subwoofer ingebouwd in zijn flipper?

Of een surround gemaakt? Ben hiernaar wel benieuwd. Ook handig dat je een koptelefoon kunt gebruiken.

• Erwin Bevers

Hoi David,

Ik heb de subwoofer en speakers van PinballPro, http://www.decoratorsupply.com/pinball/, in mijn Twilight Zone geinstalleerd. Het scheelt enorm veel. Het geluid is veel dieper en voller met meer bas. De hoge tonen komen beter uit.

Ik kan je dit zeker aanraden voor pre DCS kasten. Bij DCS kasten heeft het minder effect. De subwoofer heeft bij deze kasten wel veel effect. De backboxspeakers maken niet veel verschil tenzij de oude helemaal versleten zijn.

Erwin

• Lampje

Fantastisch dat het voor de twilight zone zo goed werkt! Maakt de kast helemaal top.

Hetzelfde zou ook kunnen opgaan voor de Black Knight 2000 die beroemd is om zijn geluid. Ene meneer Korn heeft de show in Amerika gestolen met een vet soundsystem in zijn BK2000.

Verder dacht ik aan de Medieval en eventueel de dracula>>

• David

http://www.ballsofsteel.net/?action=static&page=thekorn.php

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Ik heb wel eens voor de lol beide boxjes uit de gameroom hier aan TZ gehangen.

(bezoekers kennen die boxjes wel)

De buren zijn erg lang benieuwd geweest wat er nou precies aan diggels ging toen ik het skillshot maakte.

Op het soundbord zit middenop een uitgang en een ingang……

De uitgang levert braaf een 1v PP signaal dat rechtstreek aan een eindversterker kan worden toegevoerd.

Ik heb dat hier gedaan met een oude (maar onverwoestbare) Multitone buizen eindtrap van 400Watt

Heb je een normale versterker dan even verzwakken naar 0,1v anders loop je het risico de ingang van je versterker aan barrels te blazen.

(je stereo is GEEN eindversterker)

• bart

er is ook al een equilaiser voor subwoofer kan je zien op zie op;

http://www.decoratorsupply.com/pinball/Products/Speaker_Products/headphones/headphones2.htm

Gr Bart

• Dutch*Tommy*CyBeRRoy

ik wil even op het volgende ingaan

over de ingebouwde gemodificeerde flipperkast geluidsinstallatie van Thekorn op de bk2k

want even vooraf,. ik was er namelijk persoonlijk bij op de Pinballexpo 2002,. en ik heb die bewuste Black Knight 2000 van the korn gespeeld,..

en een aantal keren de zogenaamde The Kings's RANSOM feature behaald,.

nou echt wat een mooie belevenis was dat,. nu vond ik het al zowiezo mooi,. maar dat sloeg alles!!!,.

je weet niet wat je overkomt,. in 1 woord,. Zalig!!!!!

ongelofelijk wat was dat mooi zeg. datzelfde gold ook voor de multiball,..intro gaat ongeveer zoals volgt STAND UP AND FIGHT!!!,.. en dan FLITS FLITS…FLITS. BK lacht HAHAHAAHAHHAAA en dan komen de 3 ballen die je eerder gelockt heb,.. en dan moet je je zorgen dat je de Drawbridge opknalt met een bal voor de jackpot te bemachtigen,.

al om al.

was er nog iets speciaals over de flipper,.en dat is het volgende gegeven,. dat Thekorn er gewoon 6 weken over heeft gedaan om dus die blackknight2000 geheel en dan ook GEHEEL uit en in elkaar te halen,. en zowaar alles te vernieuwen,. dat is wat ik van hem zelf persoonlijk heb vernomen,. en dat had hij niet hoeven zeggen,. dat zag je zo al aan die kast,..ik wou dat ik een fotocamera bij me had,.op het moment dat hij me even liet zien,. tijdens een onderons gesprek,..hoe die modificatie er daadwerkelijk uit zag,. onder het speelveld,. wat ik snel zag was,. is dat er een pc voeding in lag,. met een grote autohifi versterker. en een joekel van een condensator,.en allemaal draden,. ik was echt enorm er van onder de indruk,. en naast ik vele,.vele andere,. weet je je leest het van alle kanten, .the korn en zijn flipper geluidsmodificatie,. ja is en klinkt leuk maar wat is het nou,.vanwaar dan die commotie,. ik kan jullie zeggen dat die commotie echt terecht was,.ik wou dat jullie het ook konden horen,. het was echt te gek gewoon!!

en dan was er ook nog wat anders,.

ik vernam van Wolffy (RGPmember) vriend van me die daar ook was,. dat Steve Ritchie HIMSELF op de Pinballexpo2002 was. en zelf ook zoiets had van na het horen van het geluid,..Wow Wat mooi!! en de blackknight2000 van the korn

heeft gesigneerd aan de onderkant van het speelveld. mijn verhaaltje rijst een beetje de pan uit,. laat ik maar stoppen :)

maargoed heel even snel nog,.als er iemand na dit lezen,.een bk2k in zijn bezit heeft en er van af wil,. laat je horen hier :)

Met vriendelijke Groet

Tha *Dutch* Tommy CyBeRRoy Alias

Roy Wils