Creditcards

• Kees

Om eens wat spullen in het buitenland te kunnen bestellen wil ik een creditcard aanvragen. Heb normaal gesproken zo´n ding niet nodig dus Blue leek me wel wat (goedkoop, “speciaal voor aankopen via Internet”). Maar na eens rondgekeken te hebben zie ik dat dat ding nergens geaccepteerd wordt. Althans, American Express staat niet vaak in het lijstje van geaccepteerde kaarten.

Concreet: kan je bij Marco´s of Flipperteile.de enzovoort wel terecht met Blue? In de winkels valt me sowieso altijd bij de kassa op dat er een plaatje staat van een Blue met een groot rood kruis erdoorheen…

Toch maar Visa/Mastercard of kan iemand bevestigen dat Blue WEL geaccepteerd wordt?

Dank alvast.

• Erwin Bevers

Hoi Kees,

Ik heb zelf Visa en heb daar hele goede ervaringen mee. Ik heb met Visa altijd alles overal kunnen betalen. Als je twijfelt over die Blue kaart waarom zou je hem dan nemen?

groet,

Erwin

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Neem VISA, die wordt bijna overal geaccepteerd.

Beter nog wordt ANWB lid dan krijg je 'm voor een rotprijs.

De Eurocard/Mastercard wordt buiten de Benelux en Duitsland bijna nergens geaccepteerd, Diners Club is op sterven na dood en American Express wordt niet echt gewaardeerd.

De prijzen bij Marco's lijken trouwens erg leuk maar houdt rekening met ruim 30% belastingtoeslag en $25 verzendkosten.

• Kees

…. plus het feit dat ik, ondanks een bevestiging per e-mail, na twee weken NOG niets van die gasten gehoord heb. Daaaaaag American Express, hallo VISA!

Geloof dat ik mijn eigen vraag beantwoord heb he ;-)?

Thanx Erwin en Hans.