De vraag is gewoon erg moeilijk te beantwoorden. Waar betaal je nou voor, de exclusiviteit of omdat de kast nou zo leuk is om te spelen? Van de Cactus Canyon zijn er minder gemaakt, dat klopt (CC 925 vs. MM 3200 volgens de IPD.) Maar het thema, humor en spel van de MM vind ik toch echt een stuk leuker en uitdagender dan de CC.
Het verschilt gewoon heel erg van persoon tot persoon. Als particulier zou ik toch echt bekijken of de kast je aanspreekt. Speel hem een tijdje en bepaal dan of het iets voor je is en of je de aanschafprijs ervoor over hebt. De top 10 van kasten in bezit van NFV-leden zegt weinig. Is meer een eerste indicatie van kasten die veel mensen (en dus evt. jou) aanspreken. Twilight Zone een topkast? Die van mij staat bijna nooit aan (heiligschennis ;-)
De overwegingen voor jou als handelaar zijn uiteraard heel anders. Bovenstaand verhaal gaat daar niet voor op. Persoonlijk zou ik geen 4500 of meer betalen voor een CC, maar wel voor een MM in perfecte staat (laten we dan toch meteen maar concrete bedragen noemen.)