kast start spontaan opnieuw op

• Pascal

soms, als ik mijn 2 flippers tegelijk indruk valt mijn kast uit en start ze opnieuw op.

ook krijg ik soms 50000 punten (met geluid) als ik niets doe. soms nog voor ik de bal heb afgeschoten.

iemand raad?

het is een white water

• victor

De reset wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een defecte gelijkrichter op het powerdriverboard. Bij het indrukken van beide flippers tegelijk wordt er veel stroom gevraagd waardoor de spanning in de versleten gelijkrichter daalt onder de minimumspanning voor de processor.

Hier vind je informatie over hoe je de gelijkrichter(s) moet vervangen: http://www.marvin3m.com/wpc/index2.htm#reset

Succes, Victor

• stefan

gelijkrichters 100% vierkante zilverkleurige blokjes ook nog 2 onder koelblok

• Jan Willem

Bedoel je niet een defecte filtercondensator? Een defecte brug zal dit gedrag minder snel vertonen. Deze laat eerder gewoon je zekeringen doorslaan, of doet gewoon helemaal niets.

En voor die 50.000 punten, ik denk dat je ergens een schakelaar hebt die een te kleine opening heeft, of een vieze opto.

• henk schippers

90% van deze problemen komen voort uit defecte brugcellen

bij een dr who gaan de flippers vanzelf werken als je de rechter ramp schiet

nieuwe brug er in en het werkt weer perfect

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Niks niet kapotte brugcellen.

BROODJE AAP noemen we dat ook wel

99% van deze storingen worden gewoon door slechte solderingen veroorzaakt.

Gewoon de pennen van J101 , de zekeringhouders en de brugcellen een keertje opnieuw doorsolderen.

—-Geachte lezers—-

Maar toen je er een nieuwe brugcel had ingezet deed ie het weer goed ?

Ja wiedes, je hebt 'm namelijk opnieuw er in gesoldeerd.

je had dus net zo goed de oude kunnen terugzetten.

—-ahum—-even nadenken dus lieve allemaal—-

Mag ik alsjeblief al die zogenaamd kapotte brugcellen hebben ?

• henk schippers

hans jij mag mijn defecte brugcellen gratis bekomen

ik doe ze vast in een doos voor je

p s nieuwen heb ik ook die zijn echter niet gratis

• Sander

Hans Balk heeft gelijk: Op zijn advies de Powerboard van mijn TZ eruit gehaald, opnieuw gesoldeerd (er was reeds behoorlijk mee geklooid) en het werkt weer als een zonnetje….

Let wel op dat je alle stekkers weer goed vastzet, maar dat behoeft verder geen toelichting..

• Faceman

1-0 voor Hans ;-)

• henk schippers

lees de nieuwe spinner maar eens goed

eric bartels vertelt daarin precies hoe het zit

met die bruggen

ps ik heb ze in de handel voor 3 euro perstuk

dus gooi uw geld niet langer over de Balk