bal teveel bij multi-ball Twilight Zone

• Danny Smit

Hoi,

ik heb een Twilight Zone die bijna perfect werkt. Alleen bij de powerball-mania, als je de powerball in de gumballmachine schiet, komen er 4 ballen ipv. 3 ballen in het spel. 2 ballen komen er uit de gumballmachine en 2 ballen uit de autofire. Als er dan 3 ballen in de outhole verdwenen zijn, stoppen de flippers ermee terwijl de 4e bal nog in het veld is. De shooter krijgt dan een nieuwe bal. Als de 4e bal dan ook in de outhole verdwijnt, komt er nog een bal bij de shooter.

Wie weet wat dit kan zijn?

• Hero Idema

Kijk eens of in je ballthrough switches blijven hangen… Of dat ze stroef lopen..

Zitten er totaal 6 ballen in het spel (5 staal + 1 ceramisch) ? Of misschien meer…

Groeten,

Hero

• Danny Smit

Bedankt voor je reactie!

Er zitten 5 stalen en 1 keramische ballen in het spel. ‘Ballthrough’, is dat het ‘magazijn’ bij de shooter?

• Hero Idema

> ‘Ballthrough’, is dat het ‘magazijn’ bij de shooter?

Yup… daar zitten 3 “draadbeugels”, welke verbonden zijn met microswitches. Als er een bal op ligt, dan weet de kast dat door de microswitch. Wat bij mij gebeurde is dat het laatste beugeltje langs de zijkant blijf hangen en daardoor dacht de kast dat het niet gelukt was om de bal in de shootlane te schieten en deed het nog een keer…

Groeten,

Hero

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Kijk ook naar de instellingen als je software 9.4H hebt.

Het aantal ballen in de Gumball moet op 3 staan

• Danny Smit

Ik heb software 9.2. Weet iemand of er 1 of 2 ballen uit de gumballmachine moeten komen tijdens de powerballmania? Als ik de gumballtest uitvoer, lijken alle switches bij de gumballmachine en de ballthrough goed te werken. Als ik een stalen bal in de gumballmachine schiet, komen er heel soms 2 ballen uit, misschien dat de ‘exit switch’ soms niet goed werkt?

• John

Er moet één bal uit de gumball machine komen en twee uit de shooter bij Powerball Mania.

Dat is NIET correct.

Je krijgt een drie multiball en die komen allemaal uit de ballthrough of het lock.

Maar in ieder geval dus niet uit de gumballmachine.

Komen er ballen uit de gumball dan is er dus iets mis met de contacten van de balltrough.

• Danny Smit

Het probleem doet zich alleen voor als de powerball in de gumball-machine geschoten wordt. De normale multiball, fastlock en lost-in-the-zone werken wel goed.

De ballt(h)rough werkt goed. Bij de gumball-test in het testmenu werkt alles goed. Misschien kan iemand mij vertellen of de geneva-switch goed werkt? (of mischien andersom moet)

De geneva-switch bij mijn kast staat dicht als de gumballmachine in rust is, gaat open als hij draait en er een bal uitgooit, en staat weer dicht als het motortje stopt. (dicht=vierkantje, open=puntje)

Heb je de ballthrough met de hand gecontroleerd ?

Je moet dit namelijk met een bal doen om geen foute resultaten te krijgen.

Dit geldt ten alle tijde voor alle contacten in alle kasten.

ALTIJD met een BAL controleren.

Heel vaak blijkt een contact het bij nader inzien dan toch niet te doen.

De geneva switch is trouwens goed zoals je vertelt.