stil op marktplaats.nl

• Pascal

het valt op dat er op marktplaats.nl bijna niet meer wordt geboden op de flippers.

ik vroeg mij af of de mensen die site enkel nog gebruiken om hun kast aan te prijzen, en ze dan niet via de site te verkopen of is er gewoon weinig intresse in flippers voor het moment.

• George

Heeft een aantal redenen denk ik.

Marktplaats is de laatste dagen vaak 's avonds niet bereikbaar. Geeft DNS fouten. Als je hun site pingt, krijg je een unknown host te zien.

Daarbij zijn er veel bieders in het automaten/ jukebox gedeelte, die er een potje van maken. Lekker hoog bieden zodat de kast niet meer verkocht wordt, of gewoon helemaal niet meer reageren als ze de hoogste bieder zijn.

Wat dat betreft zou Marktplaats eens een login systeem moeten bedenken, waarbij al dat email verkeer niet nodig is.

Ik zou zeggen, kom eens kijken op www.fruity.nl/auction. Binnenkort vertaald en af. ;)Pascal schreef:

>

> het valt op dat er op marktplaats.nl bijna niet meer wordt

> geboden op de flippers.

> ik vroeg mij af of de mensen die site enkel nog gebruiken om

> hun kast aan te prijzen, en ze dan niet via de site te

> verkopen of is er gewoon weinig intresse in flippers voor het

> moment.

• George

Aanvulling:

Vaak wordt er ook niet geboden, meteen een mailtje gestuurd met de geboden prijs of even gebeld. Tenminste dat doe ik met mijn kasten die ik op marktplaats koop. Als je bied zie je ook vaak dat iemand anders dan ook gelijk gaat overbieden, dus een belletje is vaak handiger :)

Oh ja de goeie link is natuurlijk www.fruity.nl/auction

• Ron

Beste George,

ik ben het niet helemaal met je eens. Wanneer is de laatste keer dat je een REALISTISCH bod hebt gezien op Marktplaats? Veel mensen beschouwen de opgegeven richtprijs blijkbaar als een maximumprijs. Geen idee waarom.

Toegegeven; iedereen is vrij om te bieden wat hij of zij wil. Maar als ik zie dat er een bod van twee, driehonderd euro gedaan wordt op een TAF, TOM of iets in diezelfde klasse dan vraag ik me af wat die personen beweegt om zich zo dom te gedragen. Afgezien van het feit dat je daarmee de aanbieders wegjaagt (gelukkig werkt de “direct bellen”-methode dan nog, anders zag je hier helemaal niemand meer).

Het komt heel weinig voor dat er een veel te hoge prijs GEVRAAGD wordt. Het is nu eenmaal zo dat de prijzen, vooral voor de gewilde kasten in perfecte staat, aardig gestegen zijn. Lullig dat je je droomkast dan niet meteen kan kopen, weet ik wel, maar hetzelfde geldt voor mijn villa in Bloemendaal (sorry voor de simpele analogie). Zal ik ook nog even voor moeten sparen vrees ik ;-)…

Kortom, de vraagprijzen op Marktplaats vind ik vanuit PARTICULIER oogpunt gezien heel erg redelijk. Je koopt tenslotte maar 1 kast en niet een container vol.

Interessante discussie. Graag meer meningen!

Groet,

Ron.

• stefan

ik doe minder op de marktplaats omdat hetgene wat bij mij binnenkomt meestal al een klant voor heb,

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Nog even afgezien daarvan.

Het beleid van marktplaats is belachelijk.

Het beheer wordt door kleuters gedaan en advertenties worden volledig misgeschat op hun waarde.

Geef je dan een tip dat iemand de boel belazerd (ja ik doe dat) dan wordt je niet eens serieus genomen.

En dan te bedenken dat Edwin Wolkorte een gratis veiling had die hij bij gebrek aan belangstelling heeft gesloten.

Bij voldoende belangstelling wil ik wel een vraag en aanbod pagina op onze site plaatsen maar dat wordt al op andere sites gedaan dus lijkt me minder nuttig.

Ik houd me liever bezig met uitwerken van Nederlandstalige zaken (vertalingen) van andere bekende sites.

Affijn,

Als jullie een V&A pagina willen, ik vind het best.

• George

En vandaag weer 2 advertenties op marktplaats die mijn verhaal bevestigen!

Copy/ Paste (1)

Ja, dat had je gedacht! Een Addams Family voor 300 Euro. Nee, hij is verkocht! Maar niet aan de eikels die hieronder hebben geboden. Zij vonden het leuk om de prijs op te drijven, om vervolgens niets meer te laten horen. Dat zou je niet verwachten van iemand met een bedrijf in deze branche. Bedankt Peter of Lucienne van WWW.GAMECASTLE.NL

En bedankt: sardonis2000@yahoo.com

O-ja, voor 6 Euro vind ik dat marktplaats wel iets mee tools mag leveren. Het zou wel prettig zijn als je zelf een geplaatst bod kunt verwijderen, of een bieder kunt blokken.

Tot zo ver mijn preek. Gegroet,

Jan

copy /paste (2)

goed werkende williams road kings flipperkast

is werkende te zien

is digitaal en heeft multibal spel

vraagprijs € 350,-

grappemakers gelieve niet bieden want dat is zonde van mijn tijd

HET BOD VAN 275 EURO IS GEBODEN DOOR IEMAND ZONDER GELD JAMMER HOOR

dus je kan ook bieden doormiddel van een mailtje

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Probleem is dat je dus niet makkelijk iemand kunt blokkeren.

Maar inderdaad, Marktplaats SUCKS

13 gulden en 20 cent per advertentie zonder enige garantie of moderatie optie.

Zie ook het “bod” dat ik heb uitgebracht (maakt nu toch niets meer uit)

• Jan

Even iets recht zetten.

Peter van WWW.GAMECASTLE.NL was op vakantie, en kon zodoende niet reageren op mijn e-mails. Een beetje onhandig van hem, maar hij heeft daarvoor zijn excuses aangeboden. sardonis2000@yahoo.com daarentegen heeft niets van zich laten horen. Lekker negeren dus, die @!#$!

Groetjes,

Jan

• Jaap

Helaas moet ik van Sardonis bevestigen dat hij niet reageerd als het niet direct in zijn belang is, jammer. Heeft vaak mooie (video-)kasten te koop.