verbrande connector

• vloe

Ik word een beetje moedeloos in mijn zoektocht naar een geschikte connector/behuizing voor de General Illumination op m'n power driver board van m'n IJ. Degene die er nu opzitten (J120, J121) zijn, raad 's, verbrand. Ik dacht dat ik ze had gevonden bij DIL elektronica, totdat ik bericht kreeg dat ze definitief uit het assortiment waren. Ook in mijn woonplaats zijn ze niet te vinden. Wellicht dat ze bij Conrad zijn te krijgen, maar een elleloze opsomming van producten zonder afbeelding schiet ook niet op. Iemand enig idee?

• Edwin

Op het fourm van www.pinballmagic.nl staat een topic over dit onderwerp. Incl bestelnummers :)

Groeten,

Edwin

• vloe

Die had ik inderdaad gezien, maar dat was juist die leverancier die ze niet meer leverde. In ieder geval bedankt voor de moeite.

• Webmaster www.fruity.nl

Ik haal mijn nieuwe connectors bij Haltronics. http://www.haltronics.nl

Ze weten welke je nodig hebt omdat ik er al een aantal keren connectors hebt besteld, als je zegt ze zijn voor een flipperkast weet hij welke je moet hebben. Ik heb geen idee hoe die connector bij de IJ er uit ziet. Meestal zijn het 9 pins connectoren, waarvan er maar 8 gebruikt worden.

In mijn Black Knight 2000 had is 2 stekkertjes van 4 draden die ik gemakkelijk op 1 connector 9 pins kon overzetten. (en ja, je kan de kopkast nog steeds loshalen ook al zit dit nu op een 9 pins connector)

Bel hem maar eens. Zijn goeie connectoren, helemaal als je de draadjes na het strippen ook op de losse connector pinnetjes soldeert.

Voor 2x 9 pins, 2x 9 pins female en 20 pinnetjes betaal ik 4 euro bij hem, nog redelijk ook in prijs dus ;)

Mocht het niet lukken met bestellen, heb ik de bestelnummers evt. nog voor je!

Succes!

• paul

Het is het beste om zowel de print connector te vervangen als de kabel connector te vervangen.

Daarna in menu powersave illumination op 2 minuten en 40% instellen.

dwz, na 2 minuten gaat de vaste bladverlichting op 40% van elec. vermogen branden in attraction mode, zo gaan de connectors veel langer mee.

Ook het om en om verwijderen van een lampje in de kop van de kast wil de levensduur aanzienlijk verlengen.

Als je eventueel connetors nodig hebt, mail me het aantal en ik kan ze eventueel voor je opsturen.

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

De juiste connectoren heb ik gewoon op voorraad, dat zijn dan de sterk verbeterde exemplaren die niet meer verbranden.

Ze kosten 5 euro per stuk.