Diepe zucht (marktplaats)

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Even meelachen graag :

aangeboden teab :

Williams: SPACE MISSION (1976)

Deze zeer leuke flipperkast met veel opties is in perfecte staat. Het kopruit is niet beschadigd en hetzelfde geldt voor het speelveld. De kast is in optimale staat en werkt perfect!

Deze mooie flipperkast heeft leuke spel opties; zo is er bijvoorbeeld een Swing Target (bewegend doelwit in het midden van het speelveld), een bonus lane (rechts boven) en spinner lane (links boven) zie foto! De spinner lane is geweldig. Hoe harder je de bal er door schiet hoe meer punten je krijgt! Erg speciaal voor een kast uit 1976!

Verder kun je ?same player shoot again? halen, bonus die wordt bijgeteld als je de bal kwijt raakt, 4 drop bag targets etc?Echt een spectaculaire flipperkast!

• Ron

:D:D:D

(even met zo'n slecht nagesynchoniseerd en amerikaans tellsell accent)

Jaha echt marie,

een vreselijk goeje flipperkast en dat niet alleen

als je hem nu meteen besteld krijg je er een set van 4 poten helemaal gratis bij

oooh Jan, het is werkelijk f'ántááástiessss,

Jaha, enorm zeg, en aan de rechterkant zit zo'n stang die je uit kunt trekken en als je die dan loslaat gaat er zo'n stalen balletje helemaal omhoog.

ooh toch zeg, het is vreselijk interressant marie als je dat toch ziet.

ja werkelijk te gek zeg, en alleen deze week krijg je bij aankoop van 3 stuks er ook nog een glasplaat bij om hem mooi dicht mee af te dekken.

bovendien niet 1, niet 2 neeheeeee, je krijgt er ook nog 8 boutjes bij om de poten vast te draaien.

(harf)

• Ron

Ehhh… zit er geen handige instructie-viedeejoo bij???

• Mel

Hallo Hans !

Heb je je humpty dumpty NIB al verkocht voor $50,000 ???

Wat heb ik gelachen zeg.

Dat vonden de andere lezers ook wel geloof ik van rec.games.pinball

Heb je belasting schulden ofzo ??

Nu maar hopen dat de advertentie er snel weer eraf is he'

(toch heb ik wel een beetje medelijden hoe ze je voor gek zette )

Ik ben bang dat dat geen geintjes is,

De kast in kwestie is (was) eigendom van mijn opa die die dingen verzamelde in de jaren 40 tot 60 en stond al vele jaren op de zolder van mijn bedrijf samen met nog 17 andere NIB woodrails.

Deze andere kasten zijn inmiddels door Christies in Londen geveild voor een krankjorum bedrag. (Buckaroo ging voor 27000 GBP weg)

De HD mocht ik van mijn moeder houden maar er staat inmiddels al een bod op van ver boven die 50K en flipperen is leuk maar met dat geld kan ik wel wat leukere flipperkastjes kopen.

Wie er zo gek zijn om zulke bedragen uit te geven ?

Excentriekelingen, luitjes met veel te veel geld, het type dat ook een Rolls heeft staan met als boodschappenautootje een Ferarri (of 3)

Eerlijk gezegd zal het me een worst wezen, ik had eigenlijk de HD op het midwinterpinball willen neerzetten maar werd tijdig door Christies gewaarschuwd dat die grap me zeker 10000 euro zou kosten aan waardevermindering.

oja, NIB klopt uiteraard niet helemaal, het moet zijn NIC (soort sinaasappelkratjes hout maar dan wat dikker met houtkrullen als vulling)

• Ron

• Ron

Voor degenen die de nieuwsgroepen niet bijhouden: Hans biedt een NIB (NIC ;-) ) Humpty Dumpty aan voor $50000. Wordt -ie af en toe flink voor geflamed.

Is dat terecht? Ik vind van niet. Het gaat hier om de verzamelwaarde en het ding is nog gloednieuw na al die jaren. Hoewel de afgunst van een hoop personen uit hun berichten is af te lezen: er zijn nu eenmaal mensen voor wie dat bedrag ZAKGELD is. Hans geeft zelf al aan dat er al méér dan $50K geboden is en dat het hem worst zal wezen wie hem koopt. Ik zeg: daar heeft -ie groot gelijk in. Met dat bedrag kan zijn gameroom weer aangevuld worden met een aantal topkasten.

Ach ja, tuurlijk zou ik ook zo´n imposante gameroom willen hebben zoals Hans heeft. Wie is daar nou niet een klein beetje jaloers op. Maar geniet gewoon van wat je hebt in plaats van je druk te maken over hetgeen je NIET hebt.

Toen de RFM uitkwam was hij onbereikbaar voor mij. Sinds kort staat -ie mooi te glimmen in mijn woonkamer. Waar een wil is, is een weg.

Amen ;-).

• Edwin

Hey Ron,

Of jij bent wel hele dikke vriendjes met Hans of het gaat hierbij om een geponsorde mededeling. Hoeveel betaald Hans je voor deze veer ;)

Groeten,

Edwin

Let op: dit gaat een lange post worden :)

• Ron

Hoi Edwin,

Je zou het bijna denken he?

======

Ik ken Hans alleen van zijn website en omdat zijn naam vaak opduikt op flippersites en in RGP. Ik heb Hans nog nooit persoonlijk ontmoet en ik ben ook geen lid van de NFV (ja Hans, ik weet wat je nu gaat zeggen…).

======

Ik heb dus geen enkel belang bij mijn stelling. Waar deze discussie mee is ontstaan is het vergelijken van appels met peren. Hans gaf, terecht m.i., commentaar op de overdreven manier van aanprijzen van een kast op Marktplaats. Vervolgens wordt hij afgerekend op een vraagprijs van een van zijn flipperkasten.

Als Hans TEVEEL vraagt voor een kast zal hij hem echt niet kunnen verkopen. Nu wel, dus >$50K is blijkbaar een goede prijs. Simpelweg een kwestie van vraag en aanbod. Iedereen in zijn positie zou hetzelfde doen.

Ik hoop inderdaad dat dit een lange discussie wordt. Beetje reuring in de tent ;-). In vergelijking met het Duitse forum is het hier doodstil en dat wil ik veranderen. Vandaar mijn vele posts de laatste tijd.

Groeten terug (en aan iedereen trouwens),

Ron.