Laser War

• Ben Boogaard

Hallo iedereen.

Ik heb een echte Data East Laser War gekocht

Ik dat oude beestje vol liefde nieuwe rubbertjes geven … Zegt ie dag met z'n handje.

Hij start op en je hoord uit de boxen “LAAASEEER WAAAR” komen… De lampjes knipperen en de displays geven aan YOUREE FIIGHTING AA LAAASER WAAR..?WAAR?

Ja dat dacht ik ook. Al op de startknop drukkende en geld ingooiende gleufje drukken er gebeurde niets!!

Ik kijken of er iets op het speelveld werkt.. Ja enkele targets maar dan start de kast wel opnieuw op en een andere switch zorgt zelfs dat de kast op TILT RESET gaat..

Heeft iemand enig idee wat dit oude beestje nou precies heeft… Volgens mij heeft ie z'n laatse WAR gevochten!

• Gerard

Je hebt er een gekocht, maar je verkoopt er ook eentje die op zich nog goed werkt:

http://www.marktplaats.nl/markt/automaten/flipperkasten/8403.htm?oudei=45

Kan je geen boarden uitwisselen? Of heb je die kast op marktplaats al aangeboden met nieuwe rubbers, terwijl je dit nog moest doen???

Verwarrend zeg…

• Jan Willem Eckhardt

Volgens mij zitten er twee stekkers voor de switch-matrix omgewisseld.

Maar heb ook wel een beetje m'n twijfels bij de manier waarop je kasten inkoopt en meteen weer wil verkopen…

• Ben Boogaard

Nou het zit zo.. De kast was goed maar nadat ik de laatste rubbertes had vast gemaakt deed ie het niet meer… Daarvoor was de kast perfect… Daarom heb ik hem al aangeboden, Weet ik veel dat ie er mee kapt

• Ben Boogaard

Maar ik heb de advertentie verwijderd.. Dat was ik al van plan meer even vergeten maar waar zit de Switch-Matrix precies?

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

De switchmatrix is het hele samenstel van contacten.

Die hele bende wordt van mekaar gescheiden door dioden

ieder contact heeft er eentje.

1 zo'n diode is waarschijnlijk tijdens het rubberen kortgesloten.

gevolg is dat de processor de boel niet meer uit mekaar kan houden en een slingshot voor tilt aanziet of een kwartje voor 10 punten, alles is mogelijk op dit punt.

Alle contacten nakijken dus.

• paul

Of je hebt sluiting gemaakt tussen switch lines en powerlines met het reviseren en de mpu switch ingang hebt je dus nu misschien gemolesteerd (een 2N3904 vervangen, let op er zitten er meerdere op de heel grote print!!!)

Als je niet weet waar de switch matrix zit (misschien links naast het coindeurtje!!) dan moet je een ander vak kiezen

• paul

Heb trouwens nog wel een replica Laser War te koop

• Ben Boogaard

Jongens,, Ik post dit berichtje omdat ik wat meer van flipperkasten wil leren.. Dus ja ik weet niet waar de switch matrix zit, Maar dankzij alle tips ben ik er achtergekomen dat een of andere grapjas 2 stekkers hat omgedraaid. Daarom deed de kast het niet… In iedergeval heb ik er weer wat bij geleerd…

MAAR:

Nu doet de bal detectie het niet meer en ik heb de draden doorgemeten naar the CPU plaat . Geen breuk. De diode op de switch is ook goed en ik heb de switch doorverbonden… NIETS.. Als ik de draden op de CPU plaat door verbind dan stopt het spel wel… Mischien iets in de connector??

• Albert,

Perfect met twee omgewisselde stekkers?