Speelveld plastic vervangen??!?!?!

• Ben Boogaard

Hallo allemaal.

Ik wil het speelveld van mijn Laserwar opnieuw laten glimmer.. Nu is de plastic beschermlaag vlink versleten!!

Ik weet hou je het er af moet halen..

Een klein stukje optillen en dan met wasbenzine voorzichtig verwijderen stukje voor stukje,,

Maar er moet ook iets op!!

Kan ik gewoon Booklon (standaar plakplastic) gebruiken EN hoe zorg ik dat er geen bobbels inkomen..

Mvg

Ben Boogaard

• George

Ik zou zeker geen bijtende middelen zoals wasbenzine gebruiken, wel een mooi middel om mylar te verwijderen, maar ook een mooi middel om de verf van je speelveld mee aan te tasten.

Je kan er speciale verwijdervloeistof voor aanschaffen en dan met een fohn het plastic warm maken. Misschien gaat het ook wel zonder die vloeistof en alleen de fohn, wie weet heeft iemand anders nog een tip.

Boeklon kan je ook gebruiken, denk dat het alleen wat korter mee gaat als Mylar. Als je de onderkant insmeert met een beetje afwasmiddel en water kan je het een en ander nog verschuiven en op zijn plaats brengen, na verloop van tijd verdampt het water en zit het mooi vast…

Graag aanvullingen/ opmerkingen van anderen!

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Je moet Patifix gebruiken (een merknaam, is soort Boeklon)

Dat spul heb ik op diverse van mijnn kasten zitten en het is mooier dan de origienele boeklon (glanzender) en ook nog sterker.

Wel opletten want Patifix maakt allelei monitieven en een bloemetjesmotief op je kast staat bijzonder.

Hééééél bijzonder zelfs.

Voor de liefhebbers van reuzenkul.

Ik heb hier een Pharaoh speelveld dat met een blokjesmotief is “gemylard”.

Reactie op foto's ervan in RGP

“please give the poor thing a proper burial”