Brom op speakers

• George

Hoi allemaal,

Mijn Sega Baywatch had het al een beetje, maar mijn nieuwe Data-East Star Wars nog meer!

Er zit een 50Hz brom in het geluid. Niet super hindelijk, maar wel aanwezig als het geluid wat zachter staat (het volume van de brom is onafhankelijk van het ingestelde geluidsvolume) Wie weet hoe je hier vanaf kan komen?

George.

• Paul

Als je de voedingsconnector op de display (zwarte en rode draad) lostrekt is de brom waarschijnlijk verdwenen. Als dat zo is moet je eens op de voedingsprint de vierkant connector controleren waar de 12 v-voeding vandaan komt. Deze is waarschijnlijk ver- of ingebrand, daardoor slechte geleiding en bij hoge belasting van de 12 volt (geluid en display) zakt de spanning te ver in en resulteert in brom over de audio.

Succes

Paul

www.active-pinball.nl

• George

Helaas,

Ook met deze check nog steeds gebrom, connectoren zijn verder in prima staat en zitten ook allemaal geod vast. Nog meer suggesties?

Overigens kan ik de Star Wars iedereen aanraden. Ik heb al vele flippers gehad, maar nog nooit zo'n verslavende kast gehad. Het leuke is dat ik hem al een aantal keren heb zien staan en dacht dat er weinig aan was, totdat ik hem voor een leuke prijs kon aanschaffen. Wat een kast, volgens mij begin ik Data-East fan te worden! :)

• Bartman

Wellicht een beetje basic, maar is de kast wel aangesloten op een geaard stopcontact en is de kast verder ook goed geaard ? wellicht dat het probleem verholpen is met een goed geaard stopcontact…

Succes…

• George

Uiteraard is dat de basis om mee te beginnen, maar helaas aarding maakt niets uit. De brom lijkt uit het voedingssignaal te komen. Zal binnenkort eens experimenteren met een afvlakkings condensator en een ontstorings ferriet kerntje…