einde flipperhobby ?

• jaap

Een paar jaar geleden kocht je een paar kastjes en knapte deze op om er

vervolgens een tijd op te spelen en daarna te verkopen om weer een andere

leuke kast te kopen. Tot dat er enkele figuren er handel in zagen om deze

naar amerika te verschepen, met als gevolg dat er hier geen moer te koop is,

en wat er te koop is moet je een tweede hypotheek op je huis nemen (2000 tot

6000 euro!!!) Koop je een leuke auto voor!

• Ron

Dan hebben we het wel over topkasten. Het is zeker wel duurder geworden, maar er zijn ook zat leuke DMD-kasten te koop voor een stuk minder dan 1000.

• nelis

noem dan eens wat namen van die kasten voor een stuk minder dan 1000 ?

• Pascal

als je ze zelf wilt opknappen kan je BIJNA alles van voor 1995 kopen voor minder dan 1000 euro

• Mouse

Wat een onzin particulier zijn er echt nog wel leuke flippers te krijgen voor niet teveel. Tja en vaak moet je daar nog wel het een en ander aan vervangen en opknappen, maar dit is toch ook iets wat bij de hobby hoort. Ja als je bij een handelaar een gereviseerde kast koopt betaal je daar nu eenmaal voor.

• Ron

Inderdaad, het is net hoeveel energie je erin wil steken. Ik zou het in eerste instantie geen onzin willen noemen want veel mensen willen gewoon een perfecte kast zonder poespas (by the way, wanneer was de laatste keer dat je iemand DAT woord zag gebruiken ;-)). Daar zal je echter DIEP voor in de buidel moeten tasten.

Voor veel anderen geeft het een grote voldoening om een kast van het predikaat ‘redelijk’ naar de aanduiding ‘perfect’ te tillen. Uit eigen ervaring merk ik dat 100 euro aan onderdelen en benodigdheden je heel ver kan brengen in dat doel. Maar tijd… ja, dat kost het wel. Afraffelen is uit den boze.

(sorry hoor, ik word altijd een beetje lyrisch als het om flipperkasten gaat :D)

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Dan moet je toch niet te veel kapotte plastics hebben want de prijs van die zut is torenhoog.

• Berry

zo is dat hans, wil je opknappen dan is het relatief goedkoop,

maar je moet wel weten wat je koopt en met nieuwe

plastics erbij gaat het knaken en tijd kosten.

Handelaren brengen vraag en aanbod bij elkaar en geven advies

daar mag best iets tegenover staan natuurlijk