shoppen Tales Arabian Nights

• Ben

Wie kan er een TOTAN shoppen, incl het aanbrengen van een nieuw speelveld.

( is in mijn bezit, almede nieuw plastic set).Zoek alleen nog stickers voor de arch/apron of een goede andere apron. Heb wel enige technische kennis maar een compleet speelveld leeghalen en terugzetten/solderen is toch een ander verhaal, mede omdat het geen kast is van 2 euro. Omgeving Twente…….en voor de smarties onder ons…..nee ik verhuis hem niet, deze totan is ooit weggeweest voor reparatie en kwam terug met 523 spellen meer dan dat hij wegging???????????? plus dat hij nog steeds het zelfde mankement heeft ( bij extra ball reset hij zich zelf)

• RobW

Hoi Ben

vwb je storing in de TOTAN, dit zal aan een slecht/niet werkende switch liggen.

De oplossing op http://marvin3m.com/fix.htm

werkte bij mij prima:

“Problem: On Tales of the Arabian Nights (ToTAN), after six ”Tiger loops" are made for the extra ball, the game shuts down!

Answer: This seems to be a software problem in all versions of the CPU ROM code. The problem is caused by switch 45 (inner right loop) not working. After the extra ball light comes on, the software compensates for the non-working switch 45 by resetting the game! To fix the problem, make sure switch 45 is working correctly".

Laat eens weten of dit de oplossing is ?!

Groetjes,

Rob.

• Ben

Rob,

dat van switch 45 kende ik al( is ook vervangen )maar nog steeds

(vooral) al je via de tiger loops extra ball haalt, zodra je extra ball

oplicht en je schiet hem recht om, valt de kast in reset.

Ook via de rec pinball kom ik niet verder, maar ja misschien als ik geshopd

heb ben ik verlost van dit euvel.Heb het tijdelijk opgelost door de tigerloops

naar 40 te zetten,

maar bedankt voor je reactie,

Ben

• Theo

Ben,

Heb je de switch getest met de bal of door met je vinger de switch in te drukken?

Tijdens het spel vliegt de bal met een behoorlijke vaart over de switch. Ik kan me voorstellen dat hij dan niet goed signaleert.

BTW: Een nieuw speelveld inbouwen is nog steeds een van mijn wensen.

Maar om nu x keer naar Twente te komen met de fiets.. :-))

Ik denk dat je het zelf ook prima kunt, op internet staan voldoende voorbeelden hoe zoiets aan te pakken.

Bv hier: http://www.geocities.com/Area51/Shire/2747/mm/mmswap.html

Volgens mij hoef je ook maar weinig te solderen (alleen de popbumpers misschien).

Succes en houd me op de hoogte van het project!

groeten,

Theo

• Ben

yep……de complete switch is vervangen, maar nog steeds de reset.

Op RPG was wel een antwoord: is waarschijnlijk een foute soldering danwel een breuk in de soldering ergens op een print plaat, maar ja vindt die maar eens.

Misschien andere TOTAN bezitters een idee??????

Ben

• Mel

Ben.

Je kan het zo nalopen via de schema's die erbij zitten.

Je kan beter dit eerst oplossen voordat je alles gaat overzetten.

Als je wilt , wil ik het speelveld wel voor je overzetten.

Dan kijk ik direct dat wel voor je na.

• Ben

zal je binnenkort wel een belletje geven…busy busy at the moment

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

een breuk op de print is uitgesloten, er zou dan veel meer fout moeten gaan.

(uitgaand van de genoemd switchfout)

slecht soldeerwerk is vaak het geval, helaas blijkt in de praktijk dat niet veel luitjes het soldeerijzer correct weten te hanteren met alle gevolgen vandien.

VEEL VAKER werkt een switch echter slecht doordat de schroeven veel te vast zijn aangedraaid. Ietsjes aan de losse kant en evt modelbouw “locktite” gebruiken.

Ook heb ik al meegemaakt dat er microswitches uit de elektronicawinkel werden gebruikt. Op zich natuurlijk een prima (goedkoop) idee ware het niet dat deze switches een veel te hoge druk nodig hebben om te reageren.

Dus de rottig dure Cherry switches blijven helaas noodzakelijk.

Een paar Spinners terug stond er ook een artikeltje van Eric in waarin hij beschreef hoe je een switch correct moet monteren, zoek 't eens op zou ik zeggen.