Flippermarkt ingestort ?

• jaap

Nu het slechter gaat met de economie heb ik het idee dat de flipperhandel over

het hoogte punt heen is,de prijzen zijn stabiel en hier een daar dalen ze zelfs.

Heel veel kasten worden niet verkocht op marktplaats en de biedingen zijn vaak

de helft van de vraagprijs! Wat ik trouwens logisch vindt want ze vragen ook bizarre prijzen!

• Jos Hagenaars

Sommige kasten klopt.

Indiana Jones in ieder geval niet !

• leon

Hello,

igestort , zeker niet , wel schijnt er een einde te komen aan de gekte om véél te hoge prijzen te gaan geven voor zekere flippers Dit is nog het beste te zien op de veilingen in de USA. Hier in europa word dit nu gevolgd. Ik denk dat de quota en prijzen erg overtrokken waren naar de hoge kant en dat de markt , vraag en aanbod ,eindelijk terug komt tot “normale” waarden en proporties.. Iik heb dit ook rees gezien met juke boxen , en daar is of zijn de prijzen helemaal gestabiliseerd, bijna vast om zo te zeggen , spijtig genoeg niet “ goedkoop” maar steady… Leon

• Mel

Ingestort ?

Onzin . . . Met de economie gaat het ook niet zo lekker.

Geld is gewoon een beetje op bij de mensen.

Mensen kopen zo ook niet meer zo ff een tv ofzo.

Straks met het vakantie geld komt het wel weer omhoog.

• henk schippers

de markt is hier nog niet ingestort

veel mensen krijgen nog wat belasting centjes terug

en kopen daar hun felbegeerde flipper van

• Webmaster www.fruity.nl

Ik denk dat het wel tegen zal vallen met teruggave van belastingcentjes. Ieder jaar wordt het minder terwijl de onroerend goed, riool en reinigingsbelasstingen etc. maar meer worden. Volgend jaar ook geen teruggave meer van betaalde lijfrente premies. Het enige wat je nog over houdt is de hypotheekrente aftrek. Maar wie spaart dat nu op? Dat regel je toch maandelijks met een voorlopige teruggave?

Maar goed, denk zelf dat het uitbetalen van vakantiegeld eind mei wat meer potentiele klanten zal geven :)

Overigens vind ik het instorten van de gehele markt wel kort door de bocht. Als je de prijzen in NL met de USA vergelijkt dan zijn de prijzen in het topsegment bij ons hoger, terwijl de prijzen in het ondersegment (data-east en oudere williams kasten) weer aan de lage kant zijn.

Ik verwacht dat deze prijzen net als in de USA meer naar elkaar toe verschuiven. Hoger segment zal dalen (AFM, MM, MB etc.) en het onder segment zal stijgen.

De duurdere kasten zijn steeds moeilijker te verkrijgen door het vasthouden van verzamelaars. Voor velen niet meer te betalen en niet interessant meer.

De vraag naar ondergewaarde kasten in het lagere segment zal hierdoor stijgen.

De toekomst zal het uitwijzen :)

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Goed gesteld.

Het enige waar ik wat huiverig voor ben is dat er nu nog meer kasten voorgoed de grens over zullen verdwijnen.

Er is al zo verrekt weinig over in NL dat daardoor de prijzen straks helemaal mesjogge zullen worden van de toppers.

• Fred

Maar dat geldt dan alleen voor de echte topstukken. MM, CV. IJ, TAF, AFM. Ja, daar hebben mensen nog wel geld voor over.

Voor veel ander flippers zoals Judge Dread, Demolition Man, No Fear en Johnny Mnemonic zijn de prijzen flink gezakt.

En mechanische flippers verkopen op dit moment ook niet geweldig.

Dus, mensen willen wel betalen, maar dan alleen voor de echte topstukken

• Mel

Wat een onzin

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Al eens overwogen allemaal dat het vakantietijd is ?

Kasten brengen het meeste op tegen de feestdagen.

NU liggen de prijzen wat lager ja, na de vakantie kan het feest weer niet op.