Ik denk dat het wel tegen zal vallen met teruggave van belastingcentjes. Ieder jaar wordt het minder terwijl de onroerend goed, riool en reinigingsbelasstingen etc. maar meer worden. Volgend jaar ook geen teruggave meer van betaalde lijfrente premies. Het enige wat je nog over houdt is de hypotheekrente aftrek. Maar wie spaart dat nu op? Dat regel je toch maandelijks met een voorlopige teruggave?
Maar goed, denk zelf dat het uitbetalen van vakantiegeld eind mei wat meer potentiele klanten zal geven
Overigens vind ik het instorten van de gehele markt wel kort door de bocht. Als je de prijzen in NL met de USA vergelijkt dan zijn de prijzen in het topsegment bij ons hoger, terwijl de prijzen in het ondersegment (data-east en oudere williams kasten) weer aan de lage kant zijn.
Ik verwacht dat deze prijzen net als in de USA meer naar elkaar toe verschuiven. Hoger segment zal dalen (AFM, MM, MB etc.) en het onder segment zal stijgen.
De duurdere kasten zijn steeds moeilijker te verkrijgen door het vasthouden van verzamelaars. Voor velen niet meer te betalen en niet interessant meer.
De vraag naar ondergewaarde kasten in het lagere segment zal hierdoor stijgen.
De toekomst zal het uitwijzen