ik wil een twilightzone gaan aanschaffen maar waar moet ik bij deze kast op letten
wat zijn de kwetsbare punten van deze kast ?
Belangrijke zaken om op te letten zijn breuk van de gumball machine en barsten in het powerfield (kleine speelveldje)
Deze barsten kunnen zijn veroorzaakt door een oververhitte magneetspoel eronder.
Zaken als de powerball detectie en de plastics zijn niet zo boeiend omdat die allemaal goed verkrijgbaar zijn danwel te repareren zijn.
TZ heeft inderdaad nogal eens wat probleempjes met de powerballdetectie, met name bij de uitworp van de ballthrough wil het vaak fout gaan.
Dit is echter eenvoudig op te lossen.
De detector middenonder heb ik nog niet kapot gezien maar ook dat is te repareren.
En verder……..
gewoon een beregave kast.
Hallo Kees,
Waar je ook op moet letten is de klok. Dit is ook een item waar vaak problemen mee zijn. De test routine van de kast kan prima detecteren of de klok naar behoren functioneert.
Als de kast aangeeft dat de “clock broken” is dan is het verstandig om de complete clock test routine even te doorlopen.
Het kan zijn dat niet alle opto's functioneren.
Als er enkele niet werken zijn die te repareren. (meestal is het de uitlijning van emitter en detector die niet helemaal goed meer is. ik had zelf twee niet werkende opto's: zwarte kapje van de optos afgefriemmeld en het werkt weer perfect en het kost niets).
Het niet functioneren van de opto's word vaak geweten aan het oplopen van de temperatuur in de klok door de “te hete” lampjes, daarom zijn er soms gaten geboord in de boven en onderkant van de klok om de klok wat minder warm te laten worden. In de klok horen dus geen gaten te zitten.
Onderdelen voor de klok zijn erg duur!.
De trough switch werkte bij mij ook niet, even frummelen aan de stekker verbinding van het printje,en het werkt al weer twee jaar perfect.
Verder letten op verschoten zijkanten en de andere gebruikelijke cosmetische zaken.
En verder sluit ik mij aan bij de voorgaande bijdragen.
Albert
Hallo Pascal,
Ik heb de klok afgezien van het verwijderen van twee “kapjes” van de opto's niets aan de kjlok veranderd. Mijn TZ staat toch niet uren achtereen aan. Ik weet niet hoe rap er in de klok kritische temperaturen worden bereikt.
Als de print te heet wordt kan die natuurlijk wel kapot gaan.
Er zijn verschillende mogelijkheden te vinden om de klok koel te houden: gaten boren, diodes plaatsen, kleinere lampjes, LED's. Daar zijn allemaal dingen over te vinden op internet.
Plastics zijn in beperkte mate te krijgen (zowel NOS als repro). Van de meest kwetsbare plastics zijn repro's te koop (slingshots, rocket, magnaflip ed)
Zeker originele plastics (NOS) zijn redelijk prijzig.
Hier vast ook wel handelaren die het een en ander nog te koop hebben.
Anders:
Repro's:
http://www.aros.net/~rayj/action/pdg.htm
Op eBay.com worden regelmatig TZ plastics aangeboden.(twilight pinball)
Wel even een waarschuwing voor aanbieder Richardchez, die draait je een poot uit met de verzendkosten.Niet bieden op zijn spullen is mijn advies (hoewel hij vaak NOS TZ onderdelen heeft)
Albert
Niet zeuren over die klok, das altijd te repareren.
Plastics dito, er zijn veel repro's te koop en de rest is meestal wel heel.
Zelfs het hele huis voor de klok hebben we in voorraad als repro voor een zeer leuke prijs.
Alleen de zwakkere 12volt lampjes er in zetten is wijsheid, verder niets aan veranderen.
Dat is een standpunt.
Maar wil je een TZ in topstaat hebben dan ben je zowiezo een enorme bak geld kwijt.
Er wordt vaak zat gevraagd naar een “goedkope” TZ.
Helaas ben je dan gewoon 5 jaar te laat.
Ooit koste die ouwe rotzooi die onze hobby is hooguit 150 gulden
(als je snel was voordat ze 'm in de afvalcontainer flikkerden)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?