Ik heb sinds een week een Star Trek van Data East. De kast speelde een paar dagen goed voordat de ellende begon. Allereerst deed de kopkast en speelveld verlichting het niet meer. Ik wist dat de stekkers waarmee deze verlichting op de printplaat zit na verloop van tijd bros worden door warmte en dan zo uit elkaar vallen. Dus nieuwe stekkerblok erop en alles deed het weer, ik blij en d8 nu alles werkt ga ik de kast helemaal uit elkaar halen en renoveren. Na 2 dagen echter brandde het magnetisch contactje van de Transporter-schans echter door en met doorbranden bedoel ik dus tot roken aan toe. Direct daarna vielen de spoelen van de volgende onderdelen uit: Beide droptargets, Transporter-schans, Balltrough. Ik heb nu de bedrading helemaal nagelopen, zekeringen nagekeken maar krijg de spoelen niet werkend??? Kan het zijn dat de storing waarmee het begon (elektromagneetje van de schans) de werking van de spoelen beinvloed, de spoelen zelf zijn namelijk nog wel goed. Omdat er geen zekering doorgebrand is heb ik de elektromagneet van de schans nog laten zitten (was toch al kapot d8 ik). Nu is er nog iets met de cpu-print, er zitten zwarte vierkante blokjes op (volgens mij brugcellen??) met de volgende tekst (ST99222/TIP42A), nummer R44 op de print + Q41 op de print wordt na een paar seconden echt kokend heet.Op laatst genoemde zit een grijze/blauwe streep-draad. Heeft dit iets met de storingen te maken en zo ja waarom slaat er dan geen zekering door? Ik hoop dat er iemand is die me iets hierover kan vertellen of die hetzelfde gehad heeft met deze kast. Dit is nu m'n vierde flipper en ik heb echt nog nooit zoveel ellende met een kast gehad.