zeeeer vreemde fout

• rob

hallo flipper freaks!

ik heb een space jam staan met een voor mij zeer vreemde storing!

start gewoon op spelletje beginnen schiet de bal in de basket dan wordt ie geregistreerd schiet je de 2e 3e 4e enz keer ziet ie 'm niet!

ook de ramp contacten en de lane diverter hebben hetzelfde euvel.

in schwitch en coil test is nix aan de hand.

hoekendat?

groet rob

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Das een wazige fout.

Welke software versie heeft de kast ?

De laatste update is voor zowel display als cpu 3.00

• www.active-pinball.nl

Kan ik mijn Sega Lost World dan naast zetten !!!!

Vreemde klacht: na starten spel duurt het soms 10-20 sec voordat spel begint en de bal voor de shooter wordt gelegd. Na enkele ballen gespeeld te hebben komt de bal vervolgens helemaal niet meer. Kast reageert dan wel op enterknop en in alle test menu's functioneert alles 100%. Zelfs scoop op opto's gehad om vooral het signaal van de VUKopto te controleren. Kan echter niets ontdekken.

Het bebeurt niet vaak maar zelfs ik begin hier grijze haren van te krijgen !!!

Maar de aanhouder zal (hopelijk) zegevieren.

Deze klacht begon sporadisch enkele weken geleden, maar nu is het dikwijls na 1 of 2 ballen al bekeken zaak.

Paul

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Heb je nagekeken of je soms een wisselspanningscomponent in de 5 volt hebt ?

Al onze kastjes worden een dagje ouder en in het bijzonder de condensatoren hebben nogal wat geriatrische probleempjes.

• silverball

niks electronicafout.

paul moet de kast resetten in menu factory reset ,proberen,en dan opnieuw instellen.

ikzelf heb dit al een keer of 10 meegemaakt in die sega hokken(bij data east nooit last van gehad),en na van alles geprobeerd te hebben is dit de oplossing voor het euvel.

succes.

patrick

• www.active-pinball.nl

Helaas, maar beide bovenstaande oplossingen zijn zonder resultaat. 5V is perfect, met oscilloscoop getest, ik had uit voorzorg en zekerheid de brugcel die voor deze spanning moet zorgen al vervangen, en resetten is zonder reultaat. Dat had ik allang geprobeerd.

Na het drukken op de startknop, verschijnt er een rennende dino op het display, welke verdwijnt als de bal voor de shooter wordt gelegd, dan verschijnt puntentelling. Alleen duurt dit bij de eerste bal 10-20 seconden, veel langer dan normaal dus, en na een paar ballen kun je blijven wachten en de dino op display blijft maar rennen. Druk je dan op enter test, gaat machine gelijk in testmenu, en kun je alles testen, spoelen, switches, lampen etc en dan werkt alles 110 %. Vanuit test terug in spel, weer hetzelfde probleem.

Een echt raadsel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Paul

• silverball

nou,de hamer erin dan.

• www.active-pinball.nl

Nou, dat is nu weer een wat overdreven reactie patrick.

Ben er net nog even mee bezig geweest, hij doet het nu weer wat beter, maar voor hoe lang.

Het vreemde is dat tijdens ball-save er wel gelijk een nieuwe bal voor de shooter wordt gelegd, maar tijdens normaal spel van bal 1 naar bal 2 (of 2 naar 3) duurt dit soms veel te lang of gebeurt soms helemaal niet. Ook tijdens multibal komen de xtra ballen gelijk in het spel.

Volgens mij zit de fout in het balltrough4/vuk opto print.

Maar met scoop erop voldoet het signaal zoals beschreven in de tech manual.

Paul

• silverball

was maar een grapje hoor.