Meest voorkomende flippers ??

• leon

hello,

Het is waarschijnlijk moeilijk te bepalen welke flippers er het meest voorkomen in Belgie/Nederland.. Ik zie veel keren F14, Addams, White water , Creature of.. , enzo aangebodnen , vragen erover etc..Is er iemand die enig idee heeft welke flippers méér te vinden zijn dan andere welke minder of bijna niet voorkomen??

Laatst zag ik bijvoorbeeld een DINER dit was de eerste maal dat ik deze zag bij iemand, toch heb ik al wat flipper fanaten bezocht en beurzen bekeken.. Is dat dan een “minder” voorkomend model of moeten we dat anders gaan inschatten , graag enige reacties Leon

• Mel

Kijk eens op de website van de NFV.

Daar kan je zien welke kasten de leden hebben.

Omdat sommige kasten vaak te koop staan hoeft echt niet te zeggen dat die veel voorkomen in nederland.

• bart van dijk

Het ligt er toch meer aan welk spel je zelf leuker vind of zie ik dat verkeerd? Waar hou je bijvoorbeeld van, actie of komiek, er zijn veel thema's of flippers nav een film o.i.d., je kan ook in pinballdatabase kijken, veel foto's en beschrijvingen, rules.

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Indiana Jones, Twilight Zone, Star Trek the next generation, Road Show, Attck from Mars, etc voeren de lijst duidelijk aan.

Dit zijn niet alleen de meest popolaire kasten maar in een paar gevallen ook kasten met een enorm hoge productieoplage.

Het beeld is hierdoor iets vertekend, populatiteit en betaalbaarheid gaan immers niet hand in hand.

Wat je in de top tien lijsten niet ziet zijn de duizenden EMmers en solidstate kasten van de niet leden en andere zich op de achtergrond houdende mensen.

Daarnaast bevinden zich naar schatting nog enkele duizenden kasten zich op zolders en schuurtjes die niet meer worden gebruikt.

Al met al is het dus erg moeilijk in te schatten

• Pascal

kasten die hoog scoren in de NFV ledenlijst zijn daarom niet de meest voorkomende.

ik heb in café's al meer een white water of een getaway zien staan dan een indiana jones (misschien omdat ze nu allemaal in huiskamers staan).

een attack from mars heb ik nog nooit in een café zien staan.

ivm die vele flippers op zolder enzo…gisteren heb ik in iemand zijn magazijn gelopen, daar stonden wel 100 flippers die niet meer werden gebruikt, allemaal oude bally's en alpha numerieke williams kasten. (en bingo's) ik vroeg waarom hij ze niet verkoopt. dan zegt hij: “bwa kweenie”

• frans kwanten

hallo pascal,

jij bent dan nog nooit in de luchthaven van zaventem geweest. daar stond een maandje geleden nog een attack from mars; maar zo vuil… pfff…

bwa kweenie?

een bod doen he… je weet maar nooit… maar begin dat maar eens op te ruimen en te stockeren.

maar inderdaad,in belgie steekt nog wat. maar het is even zoeken.

wat verzamel jij trouwens ,

groeten

frans

• Pascal

ik ben nog nooit op de luchthaven van zaventem geweest. (nog nooit op een luchthaven eigenlijk :-) )

wat ik verzamel? leuke flippers die niet al te duur zijn. ik wil deze winter een AFM kopen en ik denk dat dat wel de duurste kast zal zijn die ik ooit zal kopen.

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

De reden van “bwa kweenie” is simpel,

Het zijn kasten met een erg lage handelswaarde !!

Verkopen levert erg weinig op,

staan die dingen dan ook nog eens NIET in de weg……waarom zou je ze dan verkopen ?

Blijkbaar zit zo iemand gewoon niet om dat beetje geld verlegen.