Vreemde score aanduiding BALLY

• Chris

Beste flipper vrienden,

Na lang zoeken en de meest gekke capriollen uitgehaald te hebben ben ik met mijn MPU mar eens naar Henk Schippers gegaan, Vele andere knutselaars (Positief bedoeld) Hadden van het probleem (probleem staat op dit forum omder dezzelfde titel) op mijn MPU nog nooit gehoord en dus ook geen oplossing (Ook vriend Henk kende dit probleem niet). Na een lange tocht vanuit Ewijk naar Wolvega en een zeer vriendelijke ontvangst, heb ik me eerst staan vergapen aan de enorme verzameling speelvelden die tegen zijn plafond zijn geschroefd. Als eerste zouden we mijn MPU eens in een werkende kast plaatsen om het probleem te bekijken, zelfs Henk kon er geen kaas van maken en besloot dan ook om rond de rametjes de via's eens voor de zekerheid van een doormetaliseer draadje te voorzien, na een half uurtje knutslen met pielenvet en zijn soldeer apparaat kon de MPU weer de test kast in. (hellaas probleem was er nog steeds). Al redenerend hadden we de 6800 al lang niet meer op de lijst van verdachten staan. Maar toch uit totale wanhoop maar eens vervangen, en hiep hiep hoera probleem was voorbij. (begrijpen ho maar) Thuis gekomen plaat in kast en spelen maar (10 min) de 6810 klapt eruit. Het vervolg van deze weerbarstige MPU komt zeker op dit forum.

De Teflon coating die ik bij Henk heb gekocht ga ik nu in mijn kast aanbrengen en over een paar weken zal ik daar over schrijven.

Een ieder die wat dan ook voor problemen,onderdelen of advies nodig heeft met BALLY kasten kan ik aanraden om de rit naar Wolvega te maken. Bij deze dan ook mijn dank aan Henk en zijn Vrouw voor de zeer gastvrije ontvangst en hopende op een lange ondersteuning zowel van mijn kant als van hun kant.

Een zeer tevreden Flippers van Schippers klant (Chris Koekkoek)

PS Flipper vrienden in de buurt van Nijmegen kunnen ten aller tijden rekenen op mijn hulp,op het gebied van elektronika problemen.

• henk flippers van schippers

voor deze mooie woorden krijg je van mij een gratis een

nieuwe 6810 chris

groet van henk ut fryslan

• Chris

Henk,

Ik maak echt geen reklame maar ik beveel je alleen aan omdat er zoveel mooi's nog te reviseren valt en dat kan alleen als er hulp te vinden is die van enige waarde is, daarom zal ik ook alle flipper vrienden helpen met zoveel mogelijk advies en eventueel elektronische hulp. (Ik heb er een nieuwe 6810 in gezet enn alles loopt weer). Ik kom zeer spoedig weer eens langs om lekkervte kletsen en een potje bier te scoren.

Chris

• pinball@pagina.nl

cleaned

• Chris

Ik mag niet maar schrijf het toch, de MPU loopt ongever 15 min. daarna crascht het hele ding en moet ie afkoelen voordat alles we er werkt. (Mooi heb ik nog wat te doen).

Wordt vervolgt

• leon

hello, Chris,

Wanneer je je probleem hebt aan mij gemaild was het eerste wat ik aangeraden heb de 6800 vervangen..Dus sommmige knutselaars waren schijnbaar toch op het goede spoor.. Groetjes en verder nog goede jacht op het nieuwe probleem.. Leon van http://www.flipper-pinball-fan.be I

• Chris

leon,

heb ik ook gedaan, maar ik was zo gelukkig dat ik twee nieuwe 6800 had gekocht die beide hetzelfde probleem hadden, na uitwisselen bleef dus het probleem bestaan. (Dan verdenk je de 6800 toch niet meer) en inderdaad ik moet toegeven dat jij de enige was die de 6800 als verdachte aanmerkte, alle andere knutselaars wezen net als ik in de richting van het geheugen. Maar toch bedankt.

Nu ga ik verder met de systeem crash na ongeveer 15 min. spelen.

Vriendelijke groeten Chris

moet je even voelen of er een klein ic over dadig warm wordt

pinball corner ronnie bevriest ze dan altijd even met

een of andere soort koelspray

schijnt goed te werken

• Chris

Heb ik gisteren gedaan, maar er is geen enkel component wat overdreven warm wordt. De 6800 wordt het warmst, maar dat wordt deze al als de kast gewoon aan staat. Ik vermoed dat het probleem in de voeding zit, want deze wordt nagenoeg niet belast als de kast alleen staat, en wordt warm als er gespeeld wordt (de spoelen verbruiken nogal wat.) Daar zal ik vandaag eens nauwkeurig naar kijken. Het zal wel een slechte soldering zijn die door de warmte van het spoor afgedrukt wordt.

op het voedings bord zet ik altijd wat grotere brugcellen 25a 600v

deze monteer ik met boutjes op de zijkant van de voeding

en bedraad ze vervolgens naar het printje

als er dan weer eens een brug stuk gaat kun je hem makkelijk

vervangen

ook de dikke blauwe elco voor de 5 volt op het driverboard

vervang ik voor een nieuwe

chris succes

groet henk

ps voor vragen mag je me ook bellen