oude bingo's jaren 60

• frans

hallo,

kan iemand me zeggen wat ongeveer de waarde is van oude bingokasten, jaren 60, woodrails? heb een lot van 10 flipperkasten en 5 bingokasten gevonden, maar de bingotjes gaan terug de deur uit as is. niet te veel werk in steken, dus ook niet te veel vragen.

ik wil geen exacte prijzen, gewoon een beetje een richtlijn of waar ik op moet letten.

hoop van jullie te horen

groeten

frans

• Lieven

Frans,

De bingo's die je in dat lot zitten hebt zijn waarschijnlijk Miss America's. Er zijn er nog verschillende van te vinden… allen staan ze al jaaaaaren stil… enig probleem is een goede te vinden die het doet!!!

Als je ze verkoopt in de staat als ze zijn, stilstaand sinds jaar en dag, dan kan je mijns inziens niet meer vragen dan 150 Euro…

Kan je ze echter repareren, opkuisen en in orde zetten, dan kan de prijs richting 500 Euro gaan.

Moeilijkheid is echter het repareren van deze zaken… niet gemakkelijk… is in de verste verte niet te vergelijken met het in orde zetten van een EM flippertje…

Dat is mijn bescheiden mening…

Groet,

Lieven.

• henk flippers van schippers

ik heb al eens een bally variety uit 53 verkocht voor 45 euro

de koper had al spijt toen hij de kopkast op de steek wagen

zette

dus frans veel geluk met de partij

groet henk

• andre

Je hebt helemaal gelijk. Mechanische Bingo's zijn meestal uit de jaren vijftig afkomstig en staan al jaren stil. Er is ook veel aan geprutst. Bijvoorbeeld telefoonlijnen voor de puntentelling e.d. De kopruiten zien er vaak ook slecht uit omdat bij een storing deze vaak er uit geschoven moest worden om er aan te kunnen sleutelen.Ook gaat er altijd wel iets aan stuk waardoor hij weer van de muur af moet.

Aan de andere kant is een goed speelende bingo wel een fantastisch apparaat. Alleen zijn er in Nederland bijna geen liefhebbers voor waardoor de prijzen laag liggen.

• henk flippers van schippers

die dingen hebben hier in het hoge noorden ook nooit in de explo

gestaan

ik heb r zelf dus helemaal geen binding mee