Gottlieb Sys80

• Ron (Pinball Corner)

Nu even serieus graag.

Ik zit met het volgende probleem:

Gottlieb sys80 MPU.

Start goed op, na ongeveer 8 seconden reset, start …. reset enz.

Wanneer het resetboard van TC1 connector wordt genomen reset de kast niet meer maar slaat vast wanneer je een spel start.

Resetboard is reeds vervangen. MPU test verder goed. Adres- en datalijnen lijken goed. Probleem is er ook wanneer de MPU alleen is aangesloten op de 5 volt.

Heeft iemand nog suggesties?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

Ron Rutgers

www.pinballcorner.nl

• leon

Hello, het reset board treed in werking vanals het game programma niet op een normale manier “ ronddraaid” dus het reset fenomeen is enkel een gevolg van de slechtte werking . Spijtig genoeg kan ongeveer alles op het CPU board de “ normale werking” onderbreken als een IC en dergelijke opwarmd, slecht werkt.. enz Een intermittend probleem is altijd een der meest moeilijke. de enig raad die ik kan geven is IC per IC af te koelen met een “ freeze ” spuitbus, en dan te kijken of na opstart de CPU het wat langer volhoud, indien dat het geval is met één of andere van de IC's zit het daar , maar het kan moeilijk gaan worden..vooral omdat warschijnlijk alle ic's dan nog gesoldeerd zitten , dus een vlugge omwisseling van de meeste IC's is ook al niet mogelijk. Veel moed Leon

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Indien je de mogelijkheid hebt zou ik allereerste de “gamerom” proberen te vervangen door een ander exemplaar, desnoods door een verkeerde om toch maar te proberen of de oorzaak daar gelegen is.