Hoeveel Watt verbruikt een flipperkast?

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

RFM even aan de recorder gehangen………….

OEPS……

435 watt in de pieken en op z'n laagst 385 Wattjes.

Das wel een beste veelvraat zeg.

Twilight Zone……….

Valt nogal op 180 tot 290, ik vond dat best verbazend laag/hoog

De piek viel overigens bij…..(ahum) de derde magneet in aktie.

Dus bij de wat minder bewerkte TZ's kun er wat wattjes aftrekken.

De oorzaak tussen de verschillen is trouwens wel aan te wijzen, bij de meeste spelmodi worden alleen maar motortjes (klok en gumball) gebruikt en dat trekt vrij weinig. De magneten op Powerfield en Orbits zijn de zuipers.

Dan nog ééntje om het af te leren.

South Park.

Leuk kast met erg schandalige spraak (protosoftware) maar een heel erg stabiel stroomverbruik, de meting blijft nagenoeg stabiel op 230 Watt staan.

Geen wonder want wie South Park kent weet dat er feitelijk geen moer op het speelveld zit. (die kast koop je alleen maar om eens goed uitgescholden te worden) :-)

Zo, en nou denk ik dat we wel genoeg weten.

De rest laat zich nou wel ongeveer raden.

• Ron

Vreemd… jouw meetwaarden voor DMD-kasten komen bij mij gewoon overeen… alleen die RFM kan ik met geen mogelijkheid boven de 300W krijgen.

Ligt dat aan mijn cheap-ass vermogensmetertje?

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Geen idee,

Ik gebruik een nogal oude procesrecorder die sommigen waarschijnlijk wel eens in onze gameroom hebben zien staan (zo'n nogal groot Philips bakbeest).

De recorder wordt steeds voor iedere meting even gecalibeerd en de meetafwijking is ongeveer 3%

Wat wel kan schelen is de instelling van de spanningsjumper, die staat bij mij op 220 volt ipv 240 volt. Das dus al bijna 10% meer.

Ook kun je een lagere waarde krijgen als je verder van de hoogspanningstrafo (het transformatorhuisje) zit. Deze verschillen kunnen in sommigen gevallen behoorlijk groot zijn. Meet voor de lol je netspanning eens, deze moet rond de 230 volt liggen.

• Ron

Goh Hans, wat vraag je van me… de multimeter lag in de kast, met daarvoor neergelegd ALLE Shadow-onderdeeltjes ;-).

230 komma 0 is de meetwaarde van mijn DMM.

Groeten,

Ron.