Roller Coaster Tycoon valt uit

• Maurice

Hallo flipperliefhebbers,

Ik heb een probleem met mijn RCT. Na een aantal potjes spelen valt de kast soms uit en start daarna na enkele ogenblikken weer op. Kan dit komen door het warme weer en gaat het dus binnenkort weer over of is dit een permanent probleem? Ik weet een hoop van Bally en Williams techniek, want die hebben dan oude/versleten brugcellen bij dit probleem, maar bij deze nieuwe Sternkast heb ik geen idee wat het zou kunnen zijn. Voor de duidelijkheid: de kast is nog geen jaar oud.

Ideeen en oplossingen zijn meer dan welkom.

m.v.g.

Maurice

• Webmaster www.fruity.nl

Mijn Data-East Starwars ging gisteren opeens op Slam Tilt tijden het spelen. Slam Tilt contact staat vrij stug afgesteld, ik dacht ook gelijk aan een warmte probleem.

Wie maakt nog meer vreemde dingen mee met dit warme weer?

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

RFM kreeg hier het op zijn heupen viel spontaan uit.

Na wat zoeken bleek de prismkaart niet lekker meer in zijn slot te zitten, dat is overigens een bekend warmteprobleem van pci slots.

Een ander vreemd ding is de inhoud van de kratten bier hier………..

't lijkt wel of 't verdampt.:-) :-)

Tis potdikke wel een temperatuur hoor, 38 graden in de schaduw hierzo, 2 honden plus 2 katten plus de baasjes liggen hier totall loss op de grond/bank/stoel/tuin, alleen de fretten hebben er blijkbaar geen enkele moeite mee want die blijven maar doordonderjagen.

Flipperen ?

FF niet nee, ik bang dat de bal zodadelijk als een soort halfzachte pudding reageert.

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Ik zou exact dezelfde oorzaak eigenlijk willen aanwijzen.

Tenslotte heeft Whitestar ook een wachtdog die bij spanningsval de boel reset.

De rollercoaster is uiteindelijk gewoon een Sega kast (technisch dan)

Het erg taaie Whitestar systeem kan echter dezelfde problemen krijgen als de WPC kasten, dus last van losse solderingen, slechte gelijkrichters enz.

De leeftijd van de kast doet niet eens zo vaak ter zake, wel de manier waarop de print is gesoldeerd en DAT kan dus de boel in het honderd laten lopen.

Ik zou de driver er maar eens uithalen en eventjes beginnen met de gelijkrichters stevig door te solderen.

Helpt dat niet dan de 5volt brug vervangen, evt tweede optie de 12volt brug.

Een mazzeltje……

Het zijn doodgewone (dus goedkope) brugcellen die je niet bij de speciale dure flipperhandel hoeft te kopen, iedere elektronicaboer heeft ze op voorraad.

• Maurice

Bedankt voor de info. Als de temperatuur wat inzakt ga ik een smeten en zoeken.