Scannen EM schema's

• Leon

hello, ik heb hier een copy center gevonden waar men zéér grote documenten kan inscannen dewelke dan op een cd gezet worden ( in tiff formaat) dit is vanzelfsprekend DE oplossing om de grotere schema's zoals van EM flippers te scannen. Als proef heb ik er een tiental laten inscannen en het resultaat was prima! Spijtig dat de prijs nogal hoog is, 6 euro voor één scan..Mijn vraag:: is er iemand bij de flipper liefhebbers die dat goedkoper kan of over zo een scanner beschikt op het werk …? ik heb nog een pak EM schema's dewelke ik graag zou inscannen zodat ze via mail voor eventuele gegadigden beschikbaar zouden zijn .. Zelf heb ik een automatische scanner voor A4 , maar omdat er in elke manual ,zeker van Gottlieb, ook een zestal drie of vierdubbele bladen zitten is het toch nog een heel werk dit in te scannen, ik werk gestatig verder en de collectie ingescande manuals groeit dan ook stil aan aan tot 400 stuks; Als er dus iemand is die me daarin nog wat raad kan geven , ik kijk uit naar jullie reacties

Groeten Leon van http://www.flipper-pinball-fan.be

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Ik denk dat gezien de kostprijs van een dergelijke scanner de prijs van 6 euro best redelijk te noemen is.

Wellicht dat de copyshop in kwestie een massakorting wil geven.

In het bijzonder als de scans worden gemaakt op rustige tijden zullen ze waarschijnlijk wel hiertoe bereid zijn.

• frits

Hallo Leon.

Kun de naam ook geven van die copyshop geven,zit ie in het hele land?

Want multicopy kan niet digitaal copieeren.

• Leon

De winkel is te Gent ( Belgie) op de Voskenslaan de naam is erg vanzefsprekend

namelijk “ Reproduct Planafdruk” Ik weet niet of ze nog andere vestigingen hebben, maar dit soort zaken zij waarschijnlijk in alle grote steden te vinden ze werken vooral voor Architecten, dus eventueel eens vragen aan een Architect waar die bij jullie terecht kan.. Leon

• Pascal

is dat niet mogelijk met een programma zoals photoshop?

je maakt een nieuwe afbeelding (de grootte van uw totale schema)

je scant uw schema in stukken.

ze plakt alle stukken mooi aan elkaar in uw groot bestand

opslaan en voila.

• Pascal

http://www.sibleyfineart.com/tips009.htm

http://www.thefab.net/scanhints/split_images_1.htm

misschien helpt dit

• Leon

Hello,

bedank voor de info tot hiertoe, inderdaad je kan met photoshop stukken onzichtbaar terug aan elkaar plakken, het begint al dat één EM schema 6 stukken A4 is…het is niet gemakkelijk en je bent er weeral een paar uren zoet mee, ik doe liever andere dingen en heb nog aardig wat voor mij spannender projecten op stapel, dus ik begin er niet aan , ik heb het geprobeerd , het ging niet , ik heb dan scans opgestuurd naar een vriendelijke pinball fan dewelke de stukken voor mij aan elkaar ging zetten,…. de scans waren niet goed… enzovoort enzovoort. Vandaar mijn oplossing met één goede proffesionele reuze scanner zonder prutserijen en gezever..Ik zoek verder naar iemand met zo een prof. scanner , die ZAL ik vinden leon