diversen flippers

• bart

ik heb een vraag aan alle flipper fanaaten / verzamelaars wat is het grote verschil tussen de bekende amerikaanse merken en de italiaanse en spaanse merken want ik heb een zaccaria flipperkast maar ik krijg deze aan de straat stenen niet kwijt terwijl het ook gewoon een flipperkast is. teminste dat denk ik ik zie het veschil niet je speelt er net zo goed mee als alle andere bekende merken. dus kan en wil iemand mij uitleggen wat er nu precies het verschil tussen is ?

mvg bart

• www.active-pinball.nl

Een deel van de inpopulariteit zit hem in het zoeken naar onderdelen. tis wat moeizamer met deze merken. Persoonlijk vindt ik de kasten van zaccaria “sloom” spelen, voor zover ik ze me nog kan herinneren. Kan goed 12a13 jaar geleden zijn dat ik er voor het laatst op gespeeld heb.

Veel mensen/bedrijven willen nu eenmaal toch een moderne dot-matrix flipperkast in huis of op kantoor/bedrijfskantine, is toch moderner, leukere sounds, grafische animaties op display, sneller spel, meer spelmogelijkheden etc.

Helaas zijn zaccaria etc daar nooit aan toegekomen, ze hielden het minder lang vol dan de bekende amer. merken.

Ik ruil dus liever ook geen zaccaria etc in, maar ook geen oude bally/williams met alleen numerieke displays bv.

Er zijn echter voldoende liefhebbers die dit soort oudere kasten van Bally/Williams nog wel weten te waarderen en in ere willen houden.

Tenslotte is voor ieder soort flipperkast wel weer een liefhebber te vinden voor een goede prijs, het is alleen een kwestie van tijd.

Paul

www.active-pinball.nl

• Pascal

ik vind personelijk williams / bally kasten het best spelen.

een sega of data east ziet er soms goedkoop uit en speelt niet zo lekker.

ik heb eens een petaco gezien, dat zag er al helemaal plastic speelgoed uit.

• bart

maar de onderdelen van de williams en bally flippers passen ook op de zaccaria want ik ben eens wezen informeren bij arkadia die zeiden dat de spoelen en droptargets van de wat oudere kasten nog wel eens uit gewisseld konden worden dus de zoek tocht naar onderdelen kan en hoeft niet zo groot te zijn.

mvg bart

• Ed

Bally en williams speelt veel lekkerder. Ook zit er meer variatie in de spellen. Bij Zaccaria is bijna altijd het halen van de orange special.

Maar er zijn uitzonderingen. Flipper als Pinball '82 en Magic Castle waren wel heel leuk!

In de mechanische Zaccaria flippers zit overigens volgens mij geen Bally maar Williams techniek.

Groetjes,

Ed

• bart

mischien niet de techniek maar een spoel is een spoel heb ik me laten vertellen dus zou het best eens kunnen dat deze kasten met wat verbeteringen toch nog goed kunnen spelen qwa spoelen teminste dat is mijn gedachten :-)