Advies, flipperkast kopen

• Toon

Hallo,

Ik ben nog geen ervaren flipperaar maar wil wel binnenkort een flipperkast kopen.

Ik heb een tijdje gespeeld op een Red en Ted, maar omdat ik hier nog regelamtig op kan spelen zoek ik een andere leuke vergelijkbare kast.

Op mijn lijstje staan Twilight Zone, Startrek NG, Indiana Jones.

Heb je ervaringen heb je met deze kasten en welke zou je adviseren. M.a.w de voors en tegens van deze kasten.

• www.active-pinball.nl

Een flipperkast die je leuk vindt, is een heel persoonlijke smaak. Laat je niet te veel leiden door de namen die je veel hoort, zoals twilight, star trek ng en I-Jones.

Persoonlijk vind ik T-Zone leuk, maar bv de Black Rose vind ik persoonlijk een hele leuke kast, met een snel begrijpbaar spel, met verschillende leuke videomodes. Maar in de handel scoort deze kast dus minder.

Een Tommy(data east) is bv ook 1 van mijn persoonlijke toppers, mede dankzij de vette muzieksamples van de Who, maar ja, daar ben je dan ook veertiger voor.

DrDude & PartyZone vindt ik persoonlijk ook hele leuke kasten.

Een star-trek Ng vind ik persoonlijk niet veel aan, maar ja, ik houd uberhaupt niet van SF.

Probeer zo veel mogelijk verschillende kasten te bespelen voor een goed persoonlijk oordeel, van wat je vooral zelf leuk vindt.

Succes met je besluitvorming

Paul

www.active-pinball.nl

• bart van dijk

Smaken verschillen, ik heb o.a.een Creature from the black lagoon en vind dit persoonllijk een hele leuke en mooie kast die bovendien niet snel verveeld en die iet of nauwelijks storingen heeft, maar dat is een persoonlijke smaakvoor ieder.

Ook jaren '80 kasten kunnen leuk zijn.

• spYder

jaren '80 kasten kunnen zeker leuk zijn.

Ik heb een Tomcat F14 gehad en vindt dit nog steeds een hele leuke flipper, ook een addams is een leuke kast.

Nu heb ik een Tommy (uit 1990) en die is ook heel leuk.

• Ed

Ik zou de Indiana Jones kopen. Spel verveelt nooit. Drie video modes!

Je kunt een eindspel halen. Path of adventure etc.

En niet al te moeilijk te begrijpen.

De STTNG is ook leuk. Maar voordat je de spelregels door hebt ben je wel even verder!

Maar smaken verschillen. Ik vind zelf een Taxi bijvoorbeeld ook leuk terwijl dat geen dot matrix is.

Ed

• crauwels

funhouse is ook een heeeeeeeel leuke kast!!

• Mel

Tja wat mensen vergeten is dat de pre wpc kasten ook erg leuk zijn.

Denk maar aan kasten zoals earthshaker , bigguns, highspeed ,haunted house, wirlwind, taxi , f14 tomcat , dinner , pinbot , banzai run , jokers , blacknight 2000 etc etc . . .

In de states zijn ze er gek van.

• patrick

helemaal met je eens ,mel,dat waren en zijn nu nog steeds topkasten.

• C aptain I glo

EEN FISHTALES is ook leuk, en ik ben een ontzettende eikel!

• bart van dijk

Ook Xenon blijft een leuke en bovenal mooie en niet dure kast met dubbele kopruit en looplicht een 80 er jaren topper!

Welcome to Xenon ahhh……