mylar verwijderen

• crauwels

hallo, ik wil de mylar van mijn speelveld verwijderen, maar het is geen diamond plated speelveld! hoe kan ik deze het best verwijderen zonder de lak te beschadigen?? de kast is namelijk 14 jaar oud en met welke produkten! en hoe de overige lijm te verwijderen!!

groeten c.

• Albert baas

Mylar voorzichtig verwarmen met een haarfohn en dan voorzichtig stukje bij beetje los trekken.

Met wasbenzine kan je dan lijmresten verwijderen.

(Denk erom: wasbenzine (damp) is zeeeer brandbaar!!, dus de kast uit het stopcontact, en op een goed geventileerde plek toepassen. en ook de fohn niet gebruiken in combinatie met wasbenzine! vermijd open vuur en vonken en natuurlijk niet roken!)

Altijd eerst een stukje voorzichtig proberen voordat je grote oppervlakken onderhanden neemt.

De lak op een speelveld van een 14 jaar oude kast moet nog wel in goede staat verkeren als er geen rare dingen mee zijn gebeurt.

Albert

• bart van dijk

zoals Albert zegt heb ik dat ook gedaan, let wel dat je plastics ook verwijderd want deze zouden krom kunnen trekken door warmte van fohn,

Bart

• crauwels

allen hartelijk bedankt voor de info!!!

• Michel

Het kan warm maar ook koud.

Met vries spray te koop in de elektrohandel.

Michel

• Albert

Lijkt mij dat je met één bus vriespray niet de hele mylar eraf krijgt.

Dat spul is toch niet zo goedkoop dacht ik.

Albert

• www.active-pinball.nl Paul

speelveld in de vrieskist leggen :-)

• bart van dijk

ipv fohnen in ‘mega’ magnetron :) 850 watt 5 minuten

• www.active-pinball.nl Paul

snelkookpan :-)

• Albert

Je kan natuurlijk ook de dakdekker benaderen of je zijn vlammenwerper even mag lenen voor dit klusje.

Ik denk dat als hij mag kijken hoe je de mylar dan verwijderd dat hij je zelfs geld toe geeft!

Trouwens heel eenvoudig, kost ook geen moeite, giet gewoon een litertje wasbenzine over het speelveld, lucifertje en whoeppa, weg is je mylar, heb je direct een nieuwe unike flipperkast: de BP: “Barbeque Party”

Wie neemt de sate's en marshmallows mee????

Albert