OUDE FLIPPERS

• wedgehead

Zijn er nog mensen die oude mechanische flippers verzamelen??

Met oude flippers bedoel ik jaren 50/60.. Ik heb het idee dat er in Nederland niet veel belangstelling voor is..

• Rick de Mulder (Flipcoin)

Zeker wel ik heb een aantal klanten die die dingen verzamelen maar ook in Zweden zijn ze erg populair

• Ronald Blom

Verzamelen niet, repareren wel (in verleden zelfs veel).

Ik ben een van die mensen die maar een beperkte ruimte tot zijn beschikking heeft en dan de keuze - veel wisselen of genoegen nemen met drie hooguit vier kasten.

Repareren is een goede tussenvorm, ik heb wel zelf twee ouwetjes als vaste kasten.

Kijk maar www.flipperkast.tk.

Groetjes,

Ron

• henk flippers van schippers

ik weet dat Rob Rep uit alkmaar oude eenspeler,s van gottlieb verzameld.

En harmen swaak in deventer heeft ook wel oude kasten.

groet henk

• bart-pinball

ik heb een bally show time ( bingo model ) en een bally rock makerswedgehead.

bart groet u allen

• MIKE

Ik verzamel,maar de opbergruimte is het punt want de aankoopkosten zijn het probleem niet:-)

• wedgehead/Rob Rep

Ha die Henk! Alles goed?

Die Rob Rep waar jij het over hebt, die ken ik redelijk goed want dat ben ik namelijk zelf! Ik verzamel dus inderdaad voornamelijk gottlieb 1-spelers (Woodrails en wedgeheads) uit de jaren 50 en 60..

Ik ken een paar jongens in Frankrijk en Italië met prachtige verzamelingen..

Maar ik vraag me af of er in Nederland of België ook verzamelaars zijn van dit spul.. Ik ben zelf nog op zoek naar een Gottlieb Cross Town uit 1966 en een Flipper Parade uit 1961. Maar ik heb deze kasten in Nederland zelfs nog nooit gezien..

• Wedgehead/Rob Rep

Ik zag inderdaad een tijdje terug een advertentie op marktplaats staan van een Zweed die oude wedgeheads zocht…Ik heb vroeger wel eens contact gehad met ene Guldstrom uit gothenburg over een Gottlieb Flipper Fair uit 1961.

De koop ging toen uiteindelijk niet door om dat ik geen antwoord meer kreeg op m'n mailtjes.. Een paar jaar later vond ik uiteindelijk een Flipper Fair in Italië, Ik met de auto naar milaan gereden om ‘m op te halen. Bleek het om de zelfde Flipper Fair te gaan! Die italiaan had ’m dus voor m'n neus weggekaapt bij die Guldstrom!!

Het is een kleine wereld..

• Wedgehead/Rob Rep

Leuke site ron ik heb ‘m toegevoegd aan m’n Favorites!

dank,

Rob

• wedgehead/Rob Rep

ok, ruimte is natuurlijk een probleem.. (een GROOT probleem) maar mijn ervaring is toch ook dat de prijzen behoorlijk gestegen zijn de laatste jaren..

Een paar jaar terug kon ik op eBay USA nog een leuk jaren 50 flippertje vinden voor een redelijk betaalbaar bedrag.. Nu is dat echt zeker een stuk moeilijker geworden..

Wat heb je zoal staan mike?