Chip tester

• Chris

Beste flipper vrienden,

Ik ben bezig een stukje elektronbika in elkaar te zetten waarmee de meest belangerijke chips buiten de MPU borden volledig automatisch getest kunnen worden, op dit moment heb ik de hardware voorbereid voor 2101 SRAM, 6116 SRAM, 5101 SRAM, RIOT R6532 en PIA 6821. Zijn er volgens jullie nog meer belangerijke chips die ik nu nog in de hardware zou moeten verwerken en zo ja probeer me dan te voorzien van de datasheets en het type flipper waar deze in gebruikt wordt. Het is niet eenvoudig om ook de MPU's te testen dus deze laat ik er voorlopig uit.

• Leon

Chris,

mooi werk! Voeg er de ram 2114 maar aan toe. Gebruikt als memory in Zaccaria, Atari en Williams sythem 7 . Leon

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Misschien kun je ook de wat modernere static rams toevoegen uit de 62xx(x).

Prima werk trouwens.

Primadeluxe werk zeg.

Misschien kun je de ram's uit de 62xx(x) serie er nog bijvoegen.

• Chris

Ik zal de datasheet opzoeken en deze er bij voegen.

• Chris

Zal eens kijken of ik die er ook bij kan plaatsen.

• Chris

Ondertussen heb ik drie extra ic voetjes opgenommen om standaard TTL en CMOS logische IC's te testen. (Veel programmeerwerk).

• Chris

Kan je me wat gedetaileerdere partnr's geven, van specifieke ram's uit deze 62xx serie ?

• Leon

Enig idee wanneer we het ontwerp kunnen bekijken? Komt het op het www of is het niet publiek en zal het te koop zijn? Leon

6264, 62128, 62256

Deze ram ic's worden ook wel gemaakt onder nummers 8264, 82128 enz.