Sega Baywatch

• Maurice

Hallo allemaal, ik ga zondag a.s. kijken voor een Sega Baywatch. Kan iemand mij de zwakke punten van deze kast vertellen (dus waar ik op moet letten). Ik heb al eerder een Frankenstein gehad, maar moest ik toendertijd verkopen wegens plaatsgebrek. Ik vond dit een zeer ondergewaardeerde kast, met veel spelmogelijkheden en het mooie grote dmd. Weet iemand of de Baywatch ook veel spelmogelijkheden heeft??

Alvast bedankt voor de reakties, Maurice

• Ron

deze heeft 2 x zoveel mogelijkheden als de frankenstein waaronder ook een video mode

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Twee videomodi zelfs.

Pro's :

De kast heeft een leuk speelveld layout, goede ramp opzet met zowel erg makkelijke en moeilijke schoten.

Een speloptie die duidelijk gejat is van TAF, Shark flip (thing flips) waarbij de kast zelf een schot in een scoop maakt.

Displaybeelden zijn erg mooi zoals we gewend zijn van Sega kasten maar iets te snel naar mijn zin, ze hebben de fraaie “layout” van de dames wel leuk uitgewerkt maar deze flitsen te snel voorbij.

Een beperkt eindspel is aanwezig en is voor Sega begrippen goed te noemen.

Anti's :

De spelmodi duren veeeel te lang, gewoon saai.

De afstelling van Shark flip is gewoon zwaar ^%@^%, het instellingsmenu biedt niet de juiste optie en dit is feitelijk een software bug.

Dit is te ondervangen door de shark flipper te hoog af te stellen.

De rechter outlane geeft veel te veel drains, nudgen is goed te doen maar overall is het geen lekkere constructie.

Het spel is op zich leuk maar gaat vrij snel vervelen, voor de verwende speler is de kast snel een goner.

Overall :

Qua prijs en spel een kast die zeker een poosje de moeite waard is.

't is op de lange duur echter geen blijvertje.

Leuke kast voor kinderen en technisch een goed te onderhouden kast.

Opmerking :

Hoewel Baywatch een Sega kast is maakt deze gebruik van Data East system 3.

Er zit dus geen Whitestar cpu in de kast.

Problemen met de connectoren van de voeding kunnen worden verwacht maar zijn goed oplosbaar.

Grappig is dat er wel gebruik wordt gemaakt van het Portals menu systeem.

De kast is duidelijk een overgang van DE naar Sega technologie.

Prijsstelling :

Mag tussen de 650 en 800 euro kosten afhankelijk van staat van onderhoud.

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Twee videomodi zelfs.

Pro's :

De kast heeft een leuk speelveld layout, goede ramp opzet met zowel erg makkelijke en moeilijke schoten.

Een speloptie die duidelijk gejat is van TAF, Shark flip (thing flips) waarbij de kast zelf een schot in een scoop maakt.

Displaybeelden zijn erg mooi zoals we gewend zijn van Sega kasten maar iets te snel naar mijn zin, ze hebben de fraaie “layout” van de dames wel leuk uitgewerkt maar deze flitsen te snel voorbij.

Een beperkt eindspel is aanwezig en is voor Sega begrippen goed te noemen.

Anti's :

De spelmodi duren veeeel te lang, gewoon saai.

De afstelling van Shark flip is gewoon zwaar ^%@^%, het instellingsmenu biedt niet de juiste optie en dit is feitelijk een software bug.

Dit is te ondervangen door de shark flipper te hoog af te stellen.

De rechter outlane geeft veel te veel drains, nudgen is goed te doen maar overall is het geen lekkere constructie.

Het spel is op zich leuk maar gaat vrij snel vervelen, voor de verwende speler is de kast snel een goner.

Overall :

Qua prijs en spel een kast die zeker een poosje de moeite waard is.

't is op de lange duur echter geen blijvertje.

Leuke kast voor kinderen en technisch een goed te onderhouden kast.

Opmerking :

Hoewel Baywatch een Sega kast is maakt deze gebruik van Data East system 3.

Er zit dus geen Whitestar cpu in de kast.

Problemen met de connectoren van de voeding kunnen worden verwacht maar zijn goed oplosbaar.

Grappig is dat er wel gebruik wordt gemaakt van het Portals menu systeem.

De kast is duidelijk een overgang van DE naar Sega technologie.

Prijsstelling :

Mag tussen de 650 en 800 euro kosten afhankelijk van staat van onderhoud.

• Maurice

Dank voor alle reakties, ik heb de kast gekocht en tja ik vind het toch wel weer een topkast. Volgende keer maar eens kijken voor een Batman Forever, daar heb ik ook opgespeeld toen ik de baywatch kocht. Zag er errug mooi uit en is een widebody heeft ook wel weer wat, en volgens mij nog meer spelopties.

• Ron

600 en 800 ?brengen Hans