Zaccaria eprom's

• Chris

Wie heeft er ervaring met het plaatsen van 2716 Eprom's op een zaccaria ipv de gebruikte 2708 rom's. Er is bij mij enige verwaring als ik het schema naast de memory map leg. Voor mij moet de CS adressering uniek zijn voor iedere Eprom dus CS eprom 1 loopt van 000 tot 3ff, 2 van 400 tot 7ff, 3 van 800 tot bff, 4 van c00 tot fff en 5 van 1000 tot 13ff. met het schema bij de hand kom ik tot geheel andere adresseringen. Of heb ik hier een aantal borden waarvan de jumpersettings volledig verkeerd zijn ?

• Leon

Chris, het feit van 2716 te plaatsen veranderd NIETS aan de cs adressering.. WANT we gebruiken slechts de eerste helft van de 2716 .. En we gebruiken de 2716 omdat die nog te programmeren is in een “ normale” epromprogrammer..enkel zeer oude of zeer dure eprom programmers nemen nog de 2708 op in hun bereik. Leon

• Hans (en uiteraard Spock)

Ik heb nog een programmer voor de commodore 64…………

ik heb ook de 64 zelf nog EN de diskdrive.

Nou nog ff een kabeltje van pc naar 1541 drive zien te maken om de software overte husselen naar de 64

dat schijnt te kunnen…….

• Chris

Klopt, maar volgens de schema's die ik heb en ook na meten aan het bord zal het programma al zeer spoedig naar een ongedefinieerd gebied springen. Ik heb het vermoeden dat een va de borde4n die ik van Henk heb overgenommen de juiste instelling heeft (daar zit J17 en J18 ook niet op). Helaas mankeert dat bord iets anders wat ik nog niet onderzocht heb. Vanavond ga ik verder met uitzoeken hoe de echte source code in elkaar zit. (Shooting The Rapids is een hele vreemde in de hele zaccaria serie).

• Chris

Kan die dan 2708 programmeren ?

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

De adressering van de eprom in combinatie met de parser zorgt ervoor dat je programma nooit in het ongeprogrammeerde gebied kan komen.

• Leon

Even nu alles rechtzetten, Chris is bij mij geweest en samen hebben we de problemen opgelost.. Chris had zijn eproms goed geprogrammeerd maar de etiketten verkeerd erop gekleeft, ja en dan steek je eporm 1 in 2 ,2 in 3 enzz..Betreffende jumpers op de zaccaria boards eerste generatie.. er zijn verschillende eerste generatie boards en de laatste types hebben meer jumpers die laten toe,om op twee plaatsen 2716 te gebruiken sommige eerste generatie flippers hebben niet 5x 2708 eproms maar ook één of twee 2716.. Gebruik je dus en eerste generatie board vanuit een andere zaccaria, kijk dan eerst de jumper setting na, ze zijn dus zoals verkeerdelijk word aangenomen niet allemaal compatible of verwisselbaar.. Er zitten ook nog verschillen in omdat er zijn voor 6 en voor 7 cijferige display's … Het is dus uitkijken geblazen als u boarden omwisseld tussen verschillende zaccaria's.. In tegenstelling wat dus gedacht werd is“ Shootings de rapids” een “gewone” eerste generatie flipper met 5x 2708. De jumper setting is dan ook J17 en géén j1 of j2. Leon