Self made led display Bally en Zaccaria

• Leon

Hello,

op mijn site zijn sinds vandaag de nieuwe paginas te vinden hoe je zelf gemakkelijk led display's kan maken voor te gebruiken in Bally en Zaccaria flippers.. De type 6 en 7 cijfers zijn reeds uitgewerkt zowel voor Bally als voor Zaccaria. Het 8 cijferige display van Zaccaria staat op stapel. daar is iets meer aan te veranderen dan alleen maar 6 weerstanden te vervangen zoals in de andere Zaccria display's…. Deze pagina kan u verwachtten tegen het einde van deze maand . Veel leesplezier Leon van http://www.flipper-pinball-fan.be

• AdJo

Ik weet niet of je de originele displays hebt kunnen kopieëren, maar ik heb mij toen (op een Earth, Wind and Fire) lang staan afvragen waarom het rechter cijfer geen nul was maar een knipperende één. Blijkt een eenvoudig idee geweest om toch de miljoenen aan te geven. Gaan die van jouw dat ook doen?

• Leon

Ik begrijp de vraag niet helemaal, of toch? Is het zo dat op een eatrh wind and fire het eerste cijfer knipperd als je één millioen haalt? Ik heb zelf geen zo een zaccaria flipper gehad , maar als het zo is is dat een geprogrameerde manier van aanduiden der millioenen, en in elk geval ook deze led display geven gewoon weer wat ze aangeboden krijgen van de cpu , dus zal ook het led display een knipperende één geven bij het halen van het millioen leon.

• AdJo

Dan omschrijf ik het even anders.

Op de eerste reeks electronische Zaccaria kasten zaten displays met zes cijfers.

Voor de high score hadden ze een aparte display. Deze score is dus altijd zichtbaar.

Tot 1 miljoen staat het puntenaantal regulier aangegeven, b.v. 982300.

Ga je over de miljoen, b.v. 1352880, dan stond in de display 352881, waarbij de 1 knippert. 3456780 zou zo te lezen zijn 456783, met weer de 3 knipperend.

Vanaf de zeven cijferige displays heb ik dit niet weer gezien.

AdJo

• Leon

Ok ik begrijp het nu. wel wat het display weergeeft is wat het ontvangt en dus zal ook een Led display op dezelfde maniar reageren Leon