Zaccaria LED display's 8 digits

• Leon

Hello, sind vandaag heb ik twee nieuwe artikelen op de website. Na de 6 en 7 heb ik nu ook de twee soorten 8 digits display's voor Zaccaria flippers omgebouwd naar led display's . Nog steeds gebruikmakend van het originele boardje dus enkel 8 displays zetten in de plaats van het glas display.Voor geinteresseerden neem een kijkje op

http://www.flipper-pinball-fan.be Leon

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Zoals gewoonlijk een geweldige hulp voor alle zac fans.

Er is echter 1 probleempje,

Het gebruikte type leddisplay SA56-11HWA wordt niet meer gemaakt en bijna Out Of Program.

Kijk eens of je een ander type hiervoor kunt gebruiken.

• Leon

Het gebruikte led display is ook toegepast in schakelingen van Velleman, een nogal gekende bouwdozen leverancier. De electronica onderdelen winkel waar ik hier mij bevoorraad besteld geloof ik dan ook deze display's bij Velleman..het verbaast me dat ze uit productie zouden genomen zijn of worden.. In elk geval men kan gelijk welk 5 volt display gebruiken met common anode.. wel zal men eventueel een ander printje moeten maken. Daar ik momenteel nog geen plannen verder heb om printen te gaan maken of laten maken zal de liefhebber een print toch moeten zelf maken of laten maken..Dus mijn ontwerp of een ander dat maakt niets uit.. De enige print die ik eventueel overweeg te laten maken is de 6 of 7 digits print daar deze zowel kan gebruikt worden in Bally,Zaccaria en ook in Williams type 3/6 flippers. De ombouw van de driverboards voor Williams moet ik echter nog uitwerken… Ik heb er een oogje op geworpen en mits vervanging van de UDN hogespannings drivers ( waarvan de UDN7181 trouwens echt niet meer te vinden is ) zal ook deze print makkelijk kunnen omgebouwd worden naar 5 volt LED displays, natuurlijk moet men hier wel ALLE display's ineens vervangen daar alle display's aangestuurd worden door één master display board..Als ik deze week door mijn andere herstellingen geraak zal ik eens een Williams boardje ombouwen, daarvan heb ik er gelukkig nog een liggen en als ik er één UDN2985 en één UDN2803 in soldeer kan ik het al direkt uitproberen op één display, weing werk om het eens uit te proberen … leon

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Een van de grootste elektronicaleveranciers in NL zegt ieder geval dat ze er uit gaan.

Een vervanger is zeker geen probleem, er moet wel weer een nieuwe print voor worden gemaakt en om een en ander rendabel aan de hobbyist aan te bieden moet dat een redelijke oplage worden.

De continuiteit van het gebruikte display dient dan wel zeker te zijn.

• Leon

Ik denk wel dat het duidelijk is dat ikzelf de “ commercieële ” toer niet opga. Het blijft een hobby en ik hou me bezig…Er zal wel iemand anders de draad opnemen ik denk zelfs dat in de USA men al van start is gegaan, zoals daar trouwens door velen ook de test eproms in hun aanbod zij opgenomen.Moest er iemand zijn op dit forum die eraan wil beginnen , men kan altijd de transparanten opvragen van het print ontwerp ik stuur het graag op Leon